دلار و نفت نزولی شد، طلا صعودی

تزریق خوش بینی به بازارهای جهانی با واکسن استرازنیکا

کدخبر: ۳۶۱۳۸۷
در پایان هفته گذشته به نظر می‌رسید که با توجه به تصمیمات مهم پولی بانک‌های آمریکا، ژاپن و انگلیسی بازارها تا پایان هفته آتی دچار نوسان شدیدی نشوند. اما در آغاز هفته برخی خبرهای سیاسی و اطلاعات جدید ردیباره واکسن کرونا، نبض بازار‌ها را در اختیار گرفتند.
تزریق خوش بینی به بازارهای جهانی با واکسن استرازنیکا

به گزارش اقتصاد نیوز، امروز شاخص دلار 0.3 درصد کاهش داشت و به نزدیکی 93 واحد رسید. قیمت لحظه‌ای اونس امروز بین سقف 1951 دلار و کف 1931 در نوسان بوده ‌است. قیمت آن در ساعت 17 دوشنبه 1950 دلار است، یعنی 10 دلار افزایش. قیمت نفت پس از یک هفته نزولی امروز بین 37 تا 37.5 دلار در نوسان است. 

نمودار

واکسن کرونا و تزریق آرامش به بازار جهانی؟ 

وال‌استریت هفته گذشته به یک سطح ناخوشایند برخورد کرد. از بین رفتن امیدها نسبت به بسته جدید کمک مالی واشنگتن و اخبار مبنی بر به تاخیر افتادن روند آزمایشی یکی از مهم‌ترین شانس‌های تولیدواکسن کرونا، بازارها را با نوعی تردید وناآرامی همراه کرد.

اما این نگرانی‌ها امروز برطرف شدند. شرکت داروسازی آسترازنکا اعلام کرد که پس از توقف هفته گذشته در مورد نگرانی‌های ایمنی واکسن، این شرکت آزمایش‌های بالینی مرحله سه خود را در انگلیس از سر می‌گیرد. در همین حال ، مدیر عامل پفیتزر در روز گذشته در برنامه‌های تلویزیونی حضور یافت تا در مورد احتمال آماده شدن واکسن شرکت تحت مدیریت خود تا پیش از پایان سال سخن بگوید.  پس از فروش سهام فناوری در هفته گذشته که منجر به اولین کاهش هفتگی بازارها پس از ماه‌ها شد، امروز شاخص داو جونز 219 واحد یا 0.8 درصد افزایش یافت. 

نمودار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید