همه آنچه در جلسه بررسی استعفای نجفی گذشت؛

نجفی رفت، حسینی مکارم با 14 رای موافق، سرپرست بهشت شد

کدخبر: ۲۰۷۲۳۶
با موافقت اعضای شورای شهر، نجفی از شهرداری تهران رفت و حسینی مکارم سرپرست ساختمان بهشت شد.
نجفی رفت، حسینی مکارم با 14 رای موافق، سرپرست بهشت شد

به گزارش اقتصادنیوز اعضای شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه‌شنبه به عنوان اولین دستور جلسه، استعفای شهردار تهران را بدون حضور نجفی بررسی خواهند کرد. گفته می شود نجفی امروز در صحن شورا حاضر نمی شود

شنیده شده است در جلسه هم اندیشی اعضای شورا، مکارم معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار به عنوان سرپرست مطرح شده است. اعضای شورای شهر پیش از برگزاری جلسه هم اندیشی از معاون مالی شهرداری تهران خواسته اند مدارک خود را به شورا بیاورد

09:30 خبرها حاکی از آن است که برخی از اعضای شورای شهر در جلسه پر حاشیه هم اندیشی در اعتراض به اظهارنظر برخی از مقامات در مورد مسوولیت اعضای شورای شهر،بنا ندارند در جلسه امروز به انتخاب سرپرست رای دهند

09:40 در نبود محمدعلی نجفی، نامه استعفای شهردار تهران از سوی یکی از اعضا در صحن علنی قرائت شد.

09:42 حق شناس:روز گذشته سخنان دادستان مصداق مشخص دخالت ناروا در اختیارات شورای شهر تهران بود.بنده از موافقان استعفای شهردار تهران هستم اما فارغ از این نظر انتظار از رییس شورا و سخنگو این بود که باید پاسخ لازم را میدادند در عین حال انتظار هست رییس قوه قضاییه و خود دادستان نسبت به این موضوع تجدید نظر کنند .

09:46 برخی اعضا به صورت مکتوب پیشنهاد داده اند که بررسی موضوع استعفا به روز یکشنبه هفته اینده موکول شود. این پیشنهاد از سوی الویری ارائه شده است.

09:54 الویری در توضیح چرایی پیشنهاد تاخیر در تصمیم به انتخاب سرپرست گفت:در مورد انتخاب سرپرست رایزنی  لازم انجام نشده است نکته دوم همزمانی موضوع با اظهارات نامناسب دادستان است. این همزمانی در اذهان برخی ممکن است اینطور تلقی شود که شورای شهر به یک اظهار غیرقانونی واکنش نشان داده است البته بر این موضوع تاکید دارم که باید به فوریت در مورد ان تصمیم گیری شود.

09:56 حسن رسولی در مخالفت با موضوع تاخیر در بررسی استعفای شهردار گفت:امروز بر من ثابت شده که اراده محکم شهردار به دلیل فشارها و عوارض جسمانی پس از ان بر رفتن است. ایشان رسما اعلام کرده اند ناتوانی جسمی دارند. رسولی:مگر ما میتوانیم به فرمایش این و ان به عنوان وکیل مردم عمل کنیم.

10:09 مسجدجامعی: اظهارنظر مقامات مخل انجام مسوولیتهای ما نیست من اصل را بر صداقت اقای نجفی میگذارم این زمان خواهی جهت انتخاب یک گزینه بهتر است و میتوان در جلسه‌بعد به یک انتخاب شهر دست زد وظیفه ما برای دغدغه اداره بهتر این را میرساند که انتخاب بهتری داشته باشیم.

10:09 زهرا نژاد بهرام:با توجه به اینکه استعفا اعلام وصول شده، لذا ما مکلف هستیم ان را برررسی کنیم چون ما مدعی هستیم شورای شیشه ای هستیم مبتوان تمام مذاکرات در ارتباط با سرپرست رادر معرض افکار عمومی انجام میدهیم بنابراین پیشنهاد میکنم به تاخیر بررسی استعفا رای ندهید.

10:09 بهاره اروین موافق تاخیر در بررسی استعفا: واقعیت این است که ما فرصت لازم را برای انتخاب داشته باشیم ما هنوز با گزینه های سرپرستی مذاکره نشده است.

10:13 رای گیری برای تاخیر در بررسی استعفا در صحن علنی انجام شد و نهایتا با  ۱۴رای مخالف به تصویب نرسید. الویری،هاشمی،مسجدجامعی،اروین،میلانی،خداکرمی ومیرلوحی موافق تاخیر در بررسی استعفا بودند.

10:17 محسن هاشمی گفت که اشتباه  رای موافق داده است.

10:18 اعضای شورای شهر به دومین نامه استعفای شهردار تهران با   ۱۵رای موافقت کردند .یک رای سفید و پنج رای مخالف اعضا.

10:21 شورای وارد دستور انتخاب سرپرست شد. اعضای شورای شهر پیشنهاد خود برای سرپرست را به هیات رییسه ارائه کردند. محمدعلیخانی حسینی مکارم معاون مالی را به عنوان سرپرست به هیات رییسه پیشنهاد کرد.

10:22 براساس پیشنهادات ۱۴ نفر حسینی مکارم را پیشنهاد و یک نفر محمد حقانی را پیشنهاد کرده است.

10:24 رای گیری میان مکارم و حقانی برای سرپرستی شهرداری در حال برگزاری است.

10:25 سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران شد.اعضای شورای شهر تهران با ۱۴رای سمیع الله حسینی مکارم را به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب کردند این رای گیری مخفی انجام شد.

10:28 دو عضو شورای شهر نیز به محمدحقانی رای دادند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید