توییت انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا برچسب گمراه کننده خورد + عکس

جنگ فیس بوک و توئیتر با دونالد ترامپ

کدخبر: ۳۷۱۱۲۶
شبکه‌های اجتماعی فیس بوک و توییتر در واکنش به ادعاهای زودهنگام پیروزی و بروز تقلب در انتخابات از سوی دونالد ترامپ واکنش نشان دادند.
جنگ فیس بوک و توئیتر با دونالد ترامپ

به گزارش اقتصاد نیوز، فیس بوک و توییتر حالا وارد ساعات سخت خود شده اند و آزمایشی دشوار برای رسیدگی به ادعاهای زودهنگام پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را در پیش دارند. دونالد ترامپ حالا پیش از پایان شمارش آرا ادعای پیروزی کرده و بحث تقلب در انتخابات را نیز پیش کشیده است.

توییت‌های گمراه کننده ترامپ

توییتر یک توییت ترامپ را که در آن نوشته است: «ما بزرگ هستیم ، اما آنها تلاش میکنند انتخابات را بدزدند. ما هرگز اجازه این کار را نخواهیم داد. پس از اتمام زمان رای گیری نباید کسی بتواند رای بدهد! » را برچسب گذاری کرد و آن را گمراه کننده می داند. در توضیح برچسب توییت ترامپ آمده است: «همه یا مقداری از محتوایی که در این توییت هم‌رسانی شده محل اختلاف نظر است و ممکن است در رابطه با چگونگی مشارکت در انتخابات یا فرایندهای مدنی دیگر گمراه‌کننده باشد.»

البته توییتر پا را از این هم فراتر گذاشته است و امکان ریتوییت کردن، لایک و ریپلای زدن برای توییت دونالد ترامپ را کاملا محدود کرده است و به کاربران خود می گوید به دلیل آنکه نمی خواهد توییتی مانند آنچه ترامپ نوشته است به دست افراد بیشتری برسد از همرسان کردن آن جلوگیری می کند.

فیس بوک نیز برچسبی را به همان پست در فیس بوک اضافه کرد که در آن نوشته شده است: «نتایج نهایی ممکن است با شمارش اولیه آرا متفاوت باشد، زیرا شمارش آرا برای روزها یا هفته ها ادامه خواهد داشت.»

Screenshot_2020-11-04 Donald J Trump در توییتر

ادعای پیروزی ترامپ و رفتار دوگانه فیس بوک و توییتر

اما توییتر یک پست جداگانه را که در آن ترامپ گفت که بیانیه می دهد، برچسب گذاری نکرد و در آن ادعای پیروزی بزرگ می‌کند را برچسب گذاری نکرد. سخنگوی توئیتر در این باره گفت: «تاکنون هشداری در این توییت قرار نداده‌ایم، زیرا ادعای پیروزی به زبانی مبهم و نامشخص بیان شده است.»

البته فیس بوک اطلاعیه‌ای را به همین پست الصاق کرده است که میگوید: «آرا هنوز در حال شمارش هستند. برنده انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده مشخص نشده است.»

سخنگوی فیس بوک گفته است که به دنبال این پست، اعلان‌هایی را در صفحه اصلی تایملاین فیس بوک و اینستاگرام اجرا خواهند کرد تا در آن به کاربران گفته شود آرا هنوز در حال شمارش هستند و برنده ای مشخص نشده است. او همچنین گفت که فیس بوک با استفاده از این اطلاعات برچسبهای خودکار را برای پستهای هر دو نامزد انتخاب کرده است.

ترامپ همچنین در یک سخنرانی که هم در فیس بوک و هم در توییتر به صورت زنده پخش شد، به دروغ ادعا کرد که در انتخابات پیروز شده است در حالی که میلیونها رای شمرده نشده وجود دارد. جو بایدن، رقیب دموکرات او نیز پیش از این گفته بود که از پیروزی خود در انتخابات اطمینان دارد.

ترامپ پس از ادعای پیروزی در چندین ایالت که میدان اصلی نبرد محسوب می شوند و شمارش در آن ها کماکان ادامه خواهد داشت، گفت: «صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم.» طبق قوانین انتخابات در تمام ایالتهای ایالات متحده، اعلام نتایج نهایی و پیروزی یک کاندید منوط به شمارش همه آرا دارد.

این خوراک ویدئویی که توسط ستاد انتخاباتی ترامپ منتشر شد و خود او نیز آن را بازنشر کرد، هیچ برچسب و هشداری در توییتر دریافت نکرد. فیس بوک اما برچسبی بر روی پست مربوط به پخش زنده این ویدئو الحاق کرده است که در آن با لحن هشدارآمیز میگوید که شمارش آرا می تواند برای چند روز یا چند هفته پس از بسته شدن رای گیری نیز ادامه یابد.

Screenshot_2020-11-04 (15) Donald J Trump Facebook(1)

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید