دسترسی 3 هکر هلندی به رمزعبور توییتر رئیس جمهور آمریکا؛

جزئیات هک حساب توئیتری ترامپ/رمز عبور ترامپ لو رفت

کدخبر: ۳۶۱۱۶۰
با نزدیک‌تر شدن به زمان انتخاب ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا حواشی پیرامون دونالد ترامپ هر روز در حال افزایش است. این بار توییتر ترامپ حاشیه‌ساز شده است.
جزئیات هک حساب توئیتری ترامپ/رمز عبور ترامپ لو رفت

به گزارش اقتصادنیوز، نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به حواشی عجیب گره خورده است، این بار هم سه هکر هلندی مدعی شده‌اند که در سال ۲۰۱۶ تنها پس از دو اقدام ناموفق، به حساب کاربری توییتر او دسترسی پیدا کرده‌اند. یک نشریه معتبر هلندی در گفت‌و‌گو با این هکرها از رمز عبور بسیار عجیب و ساده دونالد ترامپ در آن زمان پرده برداشته است.

سه هکر قانونمند هلندی در سال ۲۰۱۶ اکانت توییتر دونالد ترامپ را هک کرده‌اند. نشریه فرای ندرلند در گفت‌و‌گو با سه هکر اخلاقی به نام‌های ادوین، ماتیس و ویکتور که به شرط مخفی ماندن نام خانوادگی‌شان حاضر به مصاحبه شده‌اند جزئیات هک شدن اکانت توییتر دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا را توضیح دادند. البته شاید مقداری عجیب باشد که این ماجرا پس از ۴ سال روایت شود و آن‌ها هم در آن زمان از خارج کردن دسترسی به حساب کاربری ترامپ چشم پوشی کرده باشند؛ اما باید بدانید که در همان سال ۲۰۱۶ نیز شایعاتی در محافل امنیت سایبری و هکرها مبنی بر هک شدن توییتر ترامپ منتشر شد که حالا این ۳ هکر هلندی مسئولیت آن را پذیرفته‌اند.

ترامپ رمز لو رفته‌اش را تغییر نداده بود

در سال ۲۰۱۲ یک هکر روس با نام مستعار Peace اطلاعات بیش از ۶.۵ میلیون حساب کاربری لینکدین را به سرقت برد. این هکر در سال ۲۰۱۶ اطلاعات ۱۱۷ میلیون حساب کاربری در شبکه اجتماعی لینکدین را بار دیگر از طریق همان حفره امنیتی قبلی دزدید و در یک فروم دارک وب به قیمت ۵ بیت کوین (معادل ۲۲۰۰ دلار در آن زمان) به فروش گذاشت.

آن‌ها ادعا می‌کنند که رمز عبور حساب توییتر دونالد ترامپ همان رمز لینکدین او در سال ۲۰۱۲ بوده، که به همراه میلیون‌ها حساب کاربری دیگر هک و در سال ۲۰۱۶ منتشر شده بود، که از نظر زمانی تاریخ ها با یکدیگر مطابقت دارند و ادعای آنان درست به نظر می‌رسد. عجیب ترین نکته در این میان آنجاست که حساب توییتری ترامپ در سال ۲۰۱۳ یک بار هک شده بود و اطلاعات این هکرها نشان می‌دهد پس از هک سال ۲۰۱۳ ترامپ باز هم رمز عبور خود را تغییر نداده است!

ترامپ در فوریه سال ۲۰۱۳ در توییتی نوشت که حساب کاربری توییتر او هک شده است و هکرهای هلندی می‌گویند او پس از هک شدن توییترش باز هم رمز عبور خود را تغییر نداده است!

تلاش نخست برای هک توییتر ترامپ

داستان از سال ۲۰۱۶ آغاز می‌شود که این سه هکر از طریق اطلاعات ایمیل و رمزعبورهای لو رفته لینکدین تلاش کردند تا با همان اطلاعات به حساب توییتری @realdonaldtrump دسترسی پیدا کنند که موفق نشدند. البته نکته جالب آن‌جاست که رمز عبور درست بود اما ایمیلی که هکرها برای ورود به حساب کاربری ترامپ از آن استفاده کردند اشتباه بود. یکی از این سه هکر بار اول از ایمیل donaldtrump@trump.com استفاده کرده بود که با اکانت توییتر ترامپ مطابقت نداشت.

این هکرهای هلندی تنها چند هفته پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ که منجر به پیروزی دونالد ترامپ شد، بدون استفاده از VPN و مخفی کردن هویت خود با استفاده از اینترنت هتلی که در آن اقامت داشتند بار دیگر به اکانت دونالد ترامپ حمله کردند. آن‌ها می‌گویند برای اینکه ثابت کنند که به دنبال هک اخلاقی بودند و قصد سو استفاده از توییتر ترامپ را نداشته‌اند تا مورد پیگرد قانونی قرار نگیرند، چاره‌ای جز موفقیت در دسترسی به حساب توییتر او و نرساندن هیچ آسیبی به حساب او پیش رویشان نبوده است.

960x0

ناکامی در دومین اقدام

این سه هکر این بار با استفاده از آدرس ایمیلی twitter@donaldjtrump.com شانس خود را امتحان کردند که هم ایمیل و هم رمز عبور با موفقیت پذیرفته شد، اما باز هم آنان نتوانستند به شکلی امن به حساب کاربری ترامپ دسترسی پیدا کنند. این بار مشکل از آن‌جا بود که این هکرها از اروپا به توییتر ترامپ می‌خواستند وارد شوند که توییتر متوجه این امر بود که ترامپ آخرین بار از نیویورک به توییتر خود وارد شده است و به همین دلیل تلاش دوم آنان نیز ناکام می‌ماند.

rsz_trump-2372132_1280

هک شدن توییتر ترامپ و بی‌اعتنایی وزارت امنیت داخلی آمریکا

این سه هکر به نشریه فرای ندرلند گفته‌اند که به سرعت از یک پراکسی باز در نیویورک برای سومین حرکت خود استفاده کردند تا مشکل مکانی آن‌ها نیز حل شود. این بار آن‌ها خوش شانس بودند و در تلاش سوم موفق شدند تا به توییتر دونالد ترامپ دسترسی پیدا کنند. آن‌ها پس از باز کردن حساب کاربری توییتر ترامپ تعداد زیادی اسکرین شات از توییتر او گرفته‌اند که به رویت و تایید روزنامه‌نگار نشریه فرای ندرلند نیز رسیده است.

آن‌ها پس از موفقیت در دسترسی به حساب ترامپ تلاش کردند تا با شخص ترامپ یا تیم آمادگی اضطراری کامپیوتری ایالات متحده در وزارت امنیت داخلی تماس برقرار کنند و آنان را از یافته‌های خود با خبر سازند؛ که به گفته این هکرها هیچ پاسخی به آنان داده نشد. آن‌ها می‌گویند تا زمانی که با مرکز امنیت سایبری ملی هلند تماس نگرفته بودند کماکان هیچ پاسخی به آنان داده نشد. در نهایت این هلندی‌ها هستند که به این هکرها پاسخ می‌دهند و در گزارش این مرکز هلندی اعلام می‌شود که به زودی دستیاران ترامپ مدیریت حساب کاربری توییتر او را در دست خواهند گرفت.

trump-twitter-logo

رمز عبور مضحک توییتری: «تو اخراجی!»

این هکرها در گفت‌و‌گو خود می‌گویند در کمال تعجب رمز عبور توییتر ترامپ در سال ۲۰۱۶ همان رمز لینکدین لو رفته حساب او بوده است و آن را تغییر نداده است. اما نکته عجیب‌تر آنجاست که رمز عبور حساب کاربری ترامپ به شدت ضعیف و ساده بوده است. به حدی ضعیف که همزمان می‌توان گفت بعید است کسی چنین رمز عبوری را برای خود برگزیند و هم به شکل تکان‌دهنده‌ای کاملا عملی است که ترامپ از این رمز استفاده کرده باشد.

رمز عبور دونالد ترامپ در آن زمان همان عبارت معروفی بوده، که به نام او گره خورده است:"yourefired". (تو اخراجی - You're Fired)

البته چنین رمز عبورهای مضحکی تنها مربوط به دونالد ترامپ نیست، نمونه معروف این دست از رمزها مربوط به مارک زاکربرگ - بنیان‌گذار و مالک فیس‌بوک- بود که در سال ۲۰۱۶ چندین حساب کاربری او در شبکه‌های اجتماعی مختلف هک شدند و رمز همگی آن‌ها عبارت: "dadada" بود!

گفتنی است که تاکنون نه توییتر و نه تیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به انتشار این خبر و سخنان این سه هکر هلندی هیچ گونه واکنشی نشان نداده‌اند.

تصویر دونالد ترامپ بر روی جلد نشریه آمریکایی نیوزویک در سال ۲۰۰۴ با عبارت معروف «تو اخراجی!»
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید