ترامپ: ایران ظرف یک هفته با واشنگتن توافق می‌کند

کدخبر: ۳۶۰۷۷۴
رییس جمهوری آمریکا که پیشتر از توافق با ایران ظرف یک ماه و سپس سه هفته در صورت پیروزی او در انتخابات گفته بود، این بار مدعی شد که ایران ظرف یک هفته با واشنگتن توافق می‌کند.
ترامپ: ایران ظرف یک هفته با واشنگتن توافق می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت در صورت پیروزی او در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که آبان‌ماه برگزار می‌شود، ایران "خیلی سریع" توافقی را با ایالات متحده امضا می‌کند.

ترامپ و ایران و آمریکا / توافق / مذاکره

ترامپ که برای پیروزی در این انتخابات به شدت به وعده توافق با ایران احتیاج دارد، گفت: اگر ما پیروز شویم، ایران خیلی سریع می‌آید و توافقی را با ما امضا می‌کند. من می‌گویم ظرف یک هفته، اما اجازه دهید یک ماه به خودمان فرصت دهیم.

ترامپ در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و همه تحریم‌های رفع شده به واسطه این توافق را علیه ملت ایران بازگرداند. رییس جمهوری آمریکا از آن زمان بارها برجام را بدترین توافق نامیده است.

این در حالی است که ترامپ با برخورد به سد مقاومت ملت ایران و شکست چندباره برای همراه کردن جامعه بین‌المللی در سیاست فشار حداکثری علیه ایران، اکنون که نزدیک انتخابات است مدام مدعی توافق سریع با تهران می‌شود.

رییس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری بامداد جمعه خود به موضوعاتی دیگری نیز پرداخت. وی مدعی شد که ممکن است یک کشور عربی دیگر به توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برسد.

ترامپ که قرار است سه‌شنبه هفته آینده در کاخ سفید میزبان مقام‌های رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی برای امضای توافق صلح باشد، گفت که در حال مذاکرات با عربستان برای امضای توافقی مشابه است.

رژیم صهیونیستی و امارات پنجشنبه ۲۳ مرداد با انتشار بیانیه‌ای مشترک با آمریکا، رسماً از عادی‌سازی روابط میان خود خبر دادند.

به دنبال آغاز روابط رسمی میان ابوظبی و تل‌آویو، تماس‌ها و دیدارهای زیادی در روزهای اخیر میان ۲ طرف انجام شد که واکنش شدید برخی کشورهای منطقه از جمله فلسطینی‌ها را به دنبال داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید