ریزش 419 واحدی شاخص بورس / کاهش چشمگیر تعداد معاملات

کدخبر: ۱۸۲۶۲۷
در پایان معاملات روز یکشنبه ،شاخص کل بورس تهران 419 واحد سقوط کرد. این ریزش شاخص کل بورس بیشترین مقدار کاهش از ابتدای سال جاری تاکنون است .
ریزش 419 واحدی شاخص بورس / کاهش چشمگیر تعداد معاملات

به گزارش اقتصادنیوز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 19 شهریور ماه 96 با کاهش 419 واحدی روی رقم 83 هزار و 255 واحد ایستاد.

در همین حال شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 61 واحدی عدد 17 هزار و 573 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 640 واحدی به رقم  91 هزار و 73  واحد دست یافت.

بر این اساس امروز معاملات سهام در نماد های شرکت های همراه اول با 14واحد ، پتروشیمی جم با 13 واحد و تاپیکو با 7 واحد افزایش بیشترین اثر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های ملی صنایع مس ایران با 143  واحد ، فولاد مبارکه اصفهان با 66 واحد و معدنی و صنعتی گلگهر با 49 واحد کاهش بیشترین اثر منفی را داشته اند.

همچنین ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به حدود 143 میلیارد تومان رسیده است که حکایت  از دست به دست شدن بیش از 403  میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 36 هزار و 16  نوبت داد و ستد می کند.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی سبحان انکولوژی، بیمه اتکایی امین، الحاوی، اوراق گواهی سپرده عام بانک رفاه کارگران، واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی، اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز، اوراق اجازه صایتل، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، سیمان لارستان، آتاویل تایر، پشم‌بافی طوس، ورزیران، جوش اکسیژن ایران، شیرین دارو، صنعتی و شیمیایی رنگین، مالیبل سایپا، پشم‌بافی افشار یزد، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و مهندسی فیروزا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های گلتاش، پتروشیمی جم، صندوق سرمایه‌گذاری پشتوانه طلای لوتوس و اوراق اختیار فروش تبعی جمع متوقف شدند.

بر همین اساس امروز بورس تهران کمترین تعداد معاملات خود را طی سال جاری  پشت سر گذاشت که میتوان علت را  روند افزایش قیمت‌ها در بازارهای جهانی و در عین حال منتفی شدن حذف تعرفه واردات فولاد از سوی دولت دانست.

امروز در گروه فلزات اساسی و معدنی‌ها نیز لیدر این گروه یعنی ملی صنایع مس ایران با انباشت عرضه معامله‌گران اغلب حقیقی و صف فروش پایدار 12 میلیون سهمی در حالی مواجه شد که خریداران حقوقی، اصلی‌ترین خریداران این سهم در حداقل کف قیمتی این سهم در دامنه نوسان قیمتی امروز بودند.

در فولاد مبارکه نیز سهام هایش در شرایطی مورد معامله قرار گرفت که  نوسان نزولی قیمت‌ها باعث شد که اغلب معامله‌گران حقیقی در این سهم فروشنده بودند.

مشابه همین وضعیت نیز در گروه معدنی‌ها و دوقلوهای سنگ‌آهنی به وقوع پیوست، به طوری که علی‌رغم حجم معاملات پایین و متعادل، اما معامله‌گران حقوقی، اصلی‌ترین خریداران در این گروه در دامنه نزولی قیمت‌ها بودند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید