اعمال تعرفه اضافی بر کالاهای آمریکایی توسط هند

کدخبر: ۲۳۰۲۰۶
اقتصادنیوز: دولت هند اعلام کرد که از ماه سپتامبر بر روی کالاهای آمریکایی تعرفه اضافی را اعمال خواهد کرد.

به گزارش اقتصادنیز به نقل از ایبِنا ، دولت هند اعلام کرد که افزایش تعرفه بر روی برخی از کالاهای وارداتی آمریکایی از هجدهم سپتامبر لازم الاجرا خواهد بود.

در همین حال دهلی نو در پاسخ به عدم معاف شدن هند از تعرفه های جدید آمریکا در ماه ژوئن تصمیم به افزایش مالیات واردات بر روی کالاهای آمریکایی گرفت و اعلام کرد که از چهارم ماه اوت اجرا می شود؛ اما سپس اجرای آن را به تاخیر انداخت. این کالاها شامل بادام، گردو، سیب و... هستند.

مقامات رسمی دهلی نو و واشنگتن از قبیل «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه و «جیم ماتیس» وزیر دفاع آمریکا برای مذاکرات استراتژیک با همتایان هندی خود در ماه سپتامبر نشست خواهند داشت.

اختلافات تجاری میان هند و ایالات متحده از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ بالا گرفته است. تجارت ۲ کشور در سال ۲۰۱۶ میلادی به ۱۱۵ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد؛ اما ترامپ خواهان کاهش کسری تراز تجاری ۳۱ میلیارد دلاری آمریکا با هند و در حال فشار به دهلی نو برای کاهش موانع تجاری است.  

هند بزرگترین خریدار بادام آمریکا است و در ماه ژوئن تصمیم به افزایش تعرفه واردات تا ۲۰ درصد بر روی این کالا گرفت. در حال حاضر هند به اتحادیه اروپا و چین در راستای مقابله به مثل در برابر سیاست افزایش تعرفه ترامپ بر روی فولاد و آلومینیوم پیوسته است.

همچنین هند در یک اقدام سختگیرانه علیه آمریکا تصمیم به افزایش تعرفه ۱۲۰ درصدی بر روی واردات گردوی این کشور گرفته است. البته هند پیشنهاد خرید محصولات نفتی از آمریکا را بمنظور کمک برای کمتر کردن کسری تراز تجاری داده است؛ از طرفی هم آمریکا بزرگترین تامین کننده سلاح هند است و شرکت های آمریکایی در معاملات فروش هواپیمای جنگی، قرار دادهای میلیارد دلاری دارند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید