درباره برنامه دولت برای اصلاح بودجه

کدخبر: ۳۰۰۸۷۵
تقدیم لایحه بودجه به مجلس . این لایحه طبق اخبار سه رکن دارد؛ افزایش پایه مالیات، حذف یارانه ثروتمندان و گران کردن بنزین.

اولى خطرناک و پر هزینه دومى لازم سومى چون دارویى تلخ اما شفا بخش. گفته مى شود که منظور از افزایش پایه مالیات، مالیات بر خانه ها خالى است. یکم این که سى سالى هست که  اینجانب تکرار  این مطلب را بیاد دارم. خلاصه بگویم که  خانه‌هاى خالى سریعا پر خواهد شد و قبل از خشک شدن جوهر قانون خانه خالى چندانى نخواهید یافت. دوم به دلیل مهاجرت در روستا ها و شهرستان ها خانه هاى خالى زیاد است براى اجتناب از مالیا برخى واحد ها که ارزش چندانى هم ندارد تخریب خواهد شد. بازار استخدام براى ساکن به صورت کار گر افغانى و پیر مرد و پیرزن فامىلى و جدا شدن خانوار ها براى اشغال  واحد هاى متعدد رسم خواهد شد. یک میدان جدید ارتشا باز خواهد شد. 

دولت مکرم و مجلس محترم نسبت به سختى شرایط مردم  آگاه هستند به جاى این که فقط راه انتقال فشار جدید به مردم را بیابند لطفا کمى هم به خود فشار بیاورند . تنها راه موثر و لازم کاهش هزینه‌ها است. از جمله کاهش بودجه هاى مجلس  دولت وغیره. و دیگر این که در این مقطع زمانى راه حل مسایل اقتتصادى  راه حل سیاسى است،  در جعبه ابزار اقتصاد راه حلى براى  معضلات موجود یافت نمى‌شود.

منبع: کانال تلگرامی نویسنده

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید