پیشنهاد مدیریت بحران توسط شورای سران قوای سه گانه

کدخبر: ۳۲۸۸۲۹
نجات جان انسان ها و تامین سلامت آنان از نظر دینی، ملی و جهانی چنان اهمیتی دارد که تا بالاترین سطوح مسئولیت در نظام حکومتی یک کشور برای رفع بحران های بهداشتی - درمانی باید اهتمام کنند و پاسخگو باشند.

کنترل بحران همه گیری فاجعه بار کرونا که سلامت و زندگی آحاد جامعه ایرانی را در معرض مخاطره جدی قرار داده است، نیازمند مدیریتی راهبردی در سطح ملی و فراتر از یک وزارتخانه و حتی یک دولت است. پیشنهاد می شود:

«شورای سران قوای سه گانه کشور» با مسئولیت مستقیم رئیس جمهور و با مدیریت اجرائی معاون اول ایشان برای مهار کردن پاندمی کرونا در ایران که هنوز فرآیندی رو به گسترش و خسارتبار دارد به عنوان نهاد سیاستگذار، پشتیبان، ارزیابی و نظارت کننده با فوریت تشکیل شود و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی وظایف دبیرخانه ای آن را انجام دهد.

«شورای سران سه قوه» با توجه به اختیارات و وظایف قانونی خود،

تمامی امکانات و کادر های تخصصی و خدماتی دانشگاه های علوم پزشکی، نیروی انسانی و امکانات دستگاه های اجرائی، همکاری و مشارکت نهاد های مردمی، و همچنین با بهره گیری از "اختیارات تفویضی رهبری نظام" توانمندی ها و امکانات ارتش و سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی را برای مدیریت و کنترل بحران کرونا در اختیار بگیرد.

:مدیریت راهبردی"شورای سران سه قوه"، در راهبری امور ساماندهی و هماهنگی اقدامات جداسازی و قرنطینه، توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی-درمانی، برنامه های اطلاع رسانی و آموزش های عمومی، حمایت های خاص از گروههای آسیب پذیر و آسیب دیده، تامین امنیت روانی عموم جامعه و کاهش خسارت های انسانی، روانی-اجتماعی و اقتصادی بحران کرونا در کشور تا رفع بحران ادامه یابد تا بتوانند پاسخگوی این مسئولیت خطیر و تاریخی خود به ملت شریف و رنج دیده ایران باشند.

منبع: کانال تلگرامی عصرما

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید