کرونا و پیشرفت تکنولوژی در سال ۹۹

کدخبر: ۳۳۰۹۳۸
بنابر آنچه با ورود به سال جدید با آن روبرو شدیم، عمومی شدن درمان و خصوصی تر شدن پزشکی در ۱۳۹۹ وضوح بیشتری در عرصه جهانی پیدا خواهد کرد. اگرچه جامعه ایران به آن بی توجه بوده است ولی بروز بیماری کرونا و تلافات ناگوار آن این توجه را افزایش خواهد بخشید.

هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که بهداشت و درمان را در دسترس عموم قرار بدهد. با نفوذ هوش مصنوعی به بخش‌های مختلف، این تکنولوژی می‌تواند به روند پیشگیری، تشخیص و درمان کمک کند، هزینه‌ها را کاهش دهد، دسترسی بهتر را فراهم بیاورد و امکان دسترسی به بهترین پزشکان را می‌دهد. 

در سال آینده میلادی باید منتظر ورود دستگاه‌های پزشکی و نوآوری‌هایی در حوزه بیوتکنولوژی باشیم که بتوانند به کمک تکنولوژی‌هایی مانند یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، راهگشا باشند و توجه کارشناسان را به خودشان جلب کنند. 

یک دستگاه پوشیدنی هوشمند را تصور کنید با اندازه‌گیری دمای بدنتان می‌تواند پیش‌بینی کند که سرما خورده‌اید و بعد شما را با یک داروخانه آنلاین مرتبط می‌کند تا در نهایت دارو مستقیما در منزل‌تان تحویل شما شود. من این را پزشک خصوصی شده با داروخانه هوشمند می خوانم. پیشرفت های محسوس تری در ارتباط با گسترش شبکه جهانی ارتباطات به وجود خواهد آمد. توجه به هوش مصنوعی در سال آینده افزایش پیدا خواهد کرد. شرکت‌های پیشرو باید بررسی چگونگی بهره‌برداری از هوش مصنوعی برای ارتقای تجارت خود را در دستور کار قرار دهند.

 اینترنت موبایل نسل پنجم،پیشرفت خواهد کرد. این پیشرفت گامی دیگر به سمت آینده را پیش خواهد برد. شبکه‌های ارتباطی فوق سریع به همراهِ گسترش پهنای باند، به ماشین‌ها، ربات‌ها و خودرو‌های خودران این قابلیت را خواهد داد که اطلاعات بیشتری دریافت و منتقل کنند. این امر به پیشرفت‌هایی در زمینه ماشین‌آلات و شهرهای هوشمند منجر خواهدشد شبکه اطلاعات 5جی ساخت و بهره برداری عملی و مطمئن از خودروهای کاملا خودران را فراهم خواهد ساخت. نمی خواهید روی "5G" سرعت ببخشید ، آماده شوید ، زیرا این یکی از بزرگترین داستان های امسال است.شبکه های جدید 5G (نسل پنجم) در حال آماده سازی برای زندگی در طی چند ماه آینده هستند و در این فرایند بزرگترین تغییرات تکنولوژیکی در یک نسل را رونمایی خواهند کرد ، وعده داده شده که فوراً 5،000٪ سریع تر از بهترین دستگاه های تلفن همراه امروز را تحویل می دهد.در واقع ، کارشناسان پیش بینی می کنند که این فناوری جدید سرانجام تقریباً هر اتصال اینترنتی روی زمین را جایگزین خواهد کرد. تنها تا سال ۲۰۲۱ حدود ۲۹ میلیارد دستگاه قلاب تا 5G وجود خواهد داشت و بیش از ۱.۴۶ تریلیون دلار ارزش بازار برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.به همین دلیل است که بسیاری از سرمایه گذاران افسانه ای فن آوری آن را سرمایه گذاری شماره یک دهه می نامند.

بازار ساعت های هوشمند «پزشک یار» رونق خواهد یافت گسترش حمله های ویروسی و اهمیت سلامتی برای رسیدن به مرزهای جدید نوآوری برای زیست بیشتر در زمانه ی حاضر موجی تشدیدِ نگاه به این مهم خواهد شد. کامپیوتر های هشمند و هوش مصنوعی عرصه را بر فاصله ها بسیار تنگ خواهند کرد. 

به کارگیری دستگاه‌ها و فناوری‌های مختلف برای کاوش در سیاره‌ها و دیگر کرات موجود در اطراف زمین فزونی خواهد یافت. سازمان‌ فضایی آمریکا و شرکت‌های زیرمجموعه آن در قالب پروژه‌های فضایی فعال تر خواهند شد. آن ها به کرات دیگر سفر کرده و به منابع آن‌ها دست پیدا  خواهند کرد یا حداقل ربات‌هایی کاوشگر را به نقاط تاریک و ناشناخته کیهان گسیل خواهند نمود .این تلاش‌ها سبب طراحی و تولید دستگاه‌هایی شده است که قطعاً انسان در کمتر از ۱۰۰ سال گذشته حتی نمی‌توانست تصور آن را بکند. امروز کاوشگرهای ساخته شده در کشورهای مختلف دنیا، ناشناخته‌های جهان هسته‌ای را به چالش کشیده و هر چند اندک ولی مسائل سری را در مورد سیاره‌های مختلف افشا کرده است.                                                                                                                                                      منبع: کانال تلگرامیعصرما

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید