محمد شریعتمداری در هشتمین همایش صنعت فولاد دنیای اقتصاد عنوان کرد:

مداخله اجباری برای عبور از عدم توازن زنجیره فولاد

کدخبر: ۱۹۹۸۷۵
وزیر صنعت، معدن و تجارت در هشتمین همایش چشم انداز صنعت فولاد دنیای اقتصاد ، از آماده شدن سند جامع فولاد تا یک ماه آینده خبر داد و گفت: البته این سند دولتی است و برای تحقق آن نیازمند همکاری همه فعالان زنجیره فولاد هستیم.
مداخله اجباری برای عبور از عدم توازن زنجیره فولاد

به گزارش اقتصادنیوز ، محمد شریعتمداری در هشتمین همایش چشم‌انداز صنعت فولاد و معدن ایران با انتقاد از عدم توازن در زنجیره فولاد تاکید کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که مداخله در زنجیره فولاد اجباری است. عدم مداخله در گذشته باعث بهم خوردن توازن در زنجیره فولاد شده است و نباید کار را به "دست پنهان بازار" سپرد.

شریعتمداری در ادامه با اشاره به رتبه جهانی ایران در تولید فولاد، گفت: رتبه ایران در حوزه فولاد ١٤ در دنیا است و قرار است به تولید ٥٥ میلیون تنی برسد؛ البته هنوز هم اکتشافات متناسب با ظرفیت نیست و این یک چالش جدی است. به گفته وی، البته طی چهارسال گذشته کارهای ارزشمندی در حوزه اکتشاف انجام شده است.  

وزیر صنعت، معدن و تجارت اما تاکید کرد: امروز همچنان یکی از گلوگاههای عمده بخش معدن اکتشافات عمقی است و هنوز اطلاعات اکتشافی سطحی است و در عمق اطلاعات اندک است

شریعتمداری همچنین با بیان اینکه ١١٠ میلیون تن مجوز راکد و ٦٥ میلیون تن مجوز با سرنوشت نامعلوم در زنجیره فولاد وجود دارد، گفت: تعدادی زیادی متقاضی برای سرمایه گذاری پشت در اتاق معاون معدنی نشسته اند تا مجوز فولاد بگیرند.  

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید