49 سال با نیسان آبی / باربر پیر بازنشسته می شود!

کدخبر: ۱۷۴۶۵۷
وانت نیسان آبی خودرویی که به تنهایی تاثیر زیادی در حمل ونقل در کشور ما داشته است. این خودرو که خاطره انگیزترین خودروی باری کشورهم می توان آن را نام نهاد قرار است ظرف یکسال آینده از خط تولید خارج شود.
49 سال با نیسان آبی / باربر پیر بازنشسته می شود!

به گزارش اقتصادنیور اولین بار با نام نیسان جونیور در سال 1349 در شرکت زامیاد شروع به تولید کرد و شاید کسی فکر نمی کرد که این خودرو حدود 45 سال به بازار حمل ونقل خدمت کند حتی بعد ازاینکه تولید آن در کشورهای دیگر متوقف شد اما باز در ایران تولید شد و در حال خدمت بود و البته همچنان هم هست!

نیسان جونیور در طی سال های تولید در ایران مکرر دست خوش تغیر نام شد به طوری که در سال 65 با نام سایپا24 عرضه شد و بعد در سال 77 باتغییر نامی دوباره به نام زامیاد 24 نامیده شد. آخرین بار در سال 88 با نام 24NB   عرضه شد.

نیسان زامیاد به خاطر توان بارگیری بالا که حدودا از 2000 کیلوگرم تا 3000 کیلوگرم را می توان با آن جا به جا کرد، هزینه نگه داری کم و پیچیدگی فنی ساده که تعمیر آن را آسان می کند، بیشترین توجه را برای حوزه های مختلف حمل ونقل داشته است .این ویژگی های نیسان آبی باعث شد این خودرو سهم زیادی در بازار حمل ونقل پیدا کند.

صنعت خودرو بعد از 45 سال خدمات  این خودرو ، قصد دارد به دلیل مصرف بیش از حد گازوئیل  و ایجاد آلاینده ها این خودرو را بازنشسته کند. البته نباید فراموش کرد که تولید آلاینده ها با تغییر موتور این خودرو در سال 77 از ژاپنی به چینی زیاد شد اما با تمام خوبی ها و بدی های این خودرو نمی توانیم از خدمات آن به بازار حمل ونقل چشم پوشی کنیم.

شرکت زامیاد برای جایگزینی این خودرو پر افتخار چندین گزینه دارد اما هنوز نهایی نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید