رصد بازار خودروهای داخلی؛

اثر افزایش قیمت سایپایی‌ها در بازارخودرو / بازار سرگردان‌تر از قبل + جدول

کدخبر: ۶۰۵۸۲۸
اقتصادنیوز: خودرو‌های داخلی امروز سرگردان‌تر از روزهای گذشته در بازار قیمت‌‌گذاری شدند،‌ بطوریکه ارزیابی‌ها از الاکنگ قیمتی پرطرفدارهای ایران‌خودرو و سایپا حکایت دارد.
اثر افزایش قیمت سایپایی‌ها در بازارخودرو / بازار سرگردان‌تر از قبل + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ نوسان قیمت در بازار امروز در حالی رقم خورد که روز گذشته شرکت  سایپا با توجه به ارتقای استانداردهای خودرویی برای «کوییکR تیپ S » و «ساینا S » قیمت های جدید اعلام کرد. این شرکت در جدیدترین اقدام خود در ارتباط با قیمت محصولات تولیدی خود قیمت دو خودروی «کوییکR تیپ S» و «ساینا S» را با توجه به اجبار به اعمال استانداردهای جدید با هماهنگی مراجع ذی‌صلاح افزایش داد. بر این اساس «کوییکR تیپ S» با قیمت حدود 291 میلیون و 600 هزار تومان برای متقاضیان فاکتور خواهد شد. قیمت کارخانه ای جدید «ساینا S» نیز حول و حوش 326 میلیون و 300 هزار تومان خواهد بود. بنابراین نسبت به قیمت‌های پیشین شاهد هستیم که «کوییکR تیپ S» در کارخانه با افزایش قیمت بیش از پنج میلیون تومانی روبرو شده و «ساینا S » نیز به نسبت قیمت‌های پیشین رشد قیمتی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان را تجربه خواهد کرد.

این اقدام سایپا موجب شد تا امروز سایپایی‌ها افت و ثبات را تجربه کنند و در میان سایپایی‌ها تنها «ساینا» بود که رشد قیمت را تجربه کرد. از سوی دیگر امروز دلار هم تغییر قیمت نداشت و شاهد ثبات قیمت آن در بازار بودیم.

قیمت محصولات سایپا در بازار

در میان محصولات سایپا امروز قیمت خودروهای «شاهینG»، «تیبا صندوقدارSX»، «تیبا هاچ‌بکEX»، «کوییکR دنده‌ای»، «کوییک دنده‌ای S» و «ساینا دنده‌ایS » مورد ارزیابی قرار گرفتند.

براساس ارزیابی امروز «شاهینG» بدون تغییر در بازار 580 میلیون تومان قیمت گذاری شد. اما براساس رصد بازار امروز خانواده کوییک دو مسیر متفاوت داشتند با این شرایط «کوییک‌R دنده‌ای» در بازار 350 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت، اما «کوییک دنده‌ایS» در بازار افت یک میلیون تومانی داشت و 348 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

اما با توجه به ارزیابی بازار می‌توان گفت امروز «تیبا صندوقدار SX» در بازار 338 میلیون تومان گذاری شد و رشد 3 میلیونی داشت، اما «تیبا هاچ‌بک EX» در بازار بدون تغییر 343 میلیون تومانی ماند. «ساینا دنده‌ایS» هم امروز در بازار 351 میلیون تومان قیمت‌گذاری شد و افتی یک میلیونی داشت.

سایپا 1

 

قیمت محصولات ایران خودرو

ارزیابی بازار همچنین نشان می‌دهد امروز ایران خودرویی‌ها هم ثبات و افت قیمت در بازار داشتند. با این شرایط امروز پرطرفدارهای ایران خودرو امروز شکل و شمایل آرامتری نسبت به روزهای گذشته داشتند.

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «پژو207 دنده‌ای»، «هایما S8»، «تارا اتومات V2»، «پژو 206 دنده‌ای»، «دنا پلاس 6 دنده توربو» و «دنا پلاس توربو اتومات AT» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «پژو 206 دنده‌ای » در بازار 480 میلیون تومان قیمت خورد و تغییر قیمت نداشت. «هایما S8 پلاس» هم امروز تغییر قیمت نداشت و یک میلیارد و 560 میلیونی ماند. ارزیابی بازار هم چنین از افت 4 میلیونی «تارا اتوماتV2» در بازار امروز حکایت دارد و قیمت این خودرو  769 میلیون تومانی شد. از سوی دیگر براساس ارزیابی‌ها می‌توان گفت خانواده دنا هم امروز افت قیمت داشتند و با این شرایط «دنا پلاس 6دنده توربو» 741 میلیون تومان قیمت خورد و افتی یک میلیونی داشت و «دنا پلاس توربو اتومات» بدون تغییر با قیمت 803 میلیون تومان راهی بازار شد. از سوی دیگر بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 دنده‌ای» هم در بازار 607 میلیون تومان قیمت خورد و افتی سه میلیون تومانی داشت.

سایپا 2

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید