ورود گوشی های جدید نوکیا در سال 2017

کدخبر: ۱۵۴۷۵۹

یک شرکت جدید به نام HMD Global که توسط مدیران سابق نوکیا تاسیس شده است حق بهره برداری از نام تجاری نوکیا را از مایکروسافت دریافت کرده است. این شرکت که با یکی از تولیدکنندگان سخت افزار موسوم به Foxconn قرارداد همکاری منعقد کرده است، قصد دارد در ابتدای سال 2017 میلادی یک گوشی هوشمند اندرویدی با نام تجاری نوکیا به بازار عرضه کند.

به گزارش گروه اخبارعلمی ایرنا از گاردین،‌ شرکت HMD Global در تلاش است تا با استفاده از نوستالژی کاربران گوشی های قدیمی، بازیگران کوچک و بزرگ بازار پر رقابت گوشی های هوشمند را که اکنون پذیرای غول هایی همچون سامسونگ، اپل و هواوی است، به چالش بکشد. 
آرتو نوملا رئیس شرکت HMD Global در این رابطه گفت: «ما می خواهیم یکی از بازیگران رقابتی کسب و کار گوشی های هوشمند باشیم.»
شرکت HMD Global پس از مذاکراتی که از ماه می سال جاری میلادی آغاز شد، در روز پنجشنبه کسب و کار گوشی های هوشمند نوکیا را از مایکروسافت خریداری کرد. این شرکت حق انحصاری بهره برداری از نام تجاری توکیا را در حوزه گوشی های تلفن همراه و تبلت برای 10 سال آینده دریافت کرده است و در ازای استفاده از نام تجاری و اختراعات ثبت شده نوکیا، مبلغی را به آن شرکت پرداخت می کند. با وجود این، نوکیا هیچ نوع سرمایه گذاری مستقیمی را در HMD Global انجام نداده است. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید