جنگ سایبری داعش با اروپا

کدخبر: ۱۵۴۷۸۱
یک مقام ارشد امنیتی اروپا روز جمعه هشدار داد که گروه تروریستی داعش بار دیگر به اروپا حمله خواهد کرد و احتمالا از خودروهای بمب‌گذاری شده، جنگ شیمیایی و سایبری استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «ژیل دو کرشوف» هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا در سخنانی تاکید کرد: داعش بار دیگر به اروپا حمله خواهد کرد و شاید از خودروهای بمب‌گذاری شده، جنگ سایبری و شیمیایی استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: غیر ممکن است که با قطعیت اعلام کنیم که چند تروریست در اروپا هم اکنون در حال توطئه و برنامه ریزی هستند. شاید هنوز حدود  2500 اروپایی در حال جنگ در خاورمیانه باشند. ولی با توجه به شکست های اخیر داعش در موصل، حلب و سایر مناطق، اروپا باید این تروریست ها را تحت تعقیب و شناسایی قرار دهد.

کرشوف گفت: ما باید آماده باشیم چرا که برخی از این تروریست ها به اروپا خواهند آمد. آنها برای بازگشت به وطن تلاش خواهند کرد و ما نمی خواهیم اشتباهاتی را که در اواخر دهه 80 مرتکب شدیم بار دیگر انجام دهیم، زمانی که روسیه خاک افغانستان را ترک کرد و ما این مجاهدین را به حال خود رها کردیم.

بسیاری از این شبه نظامیان بعدا در جنگ خونین دهه 1990 در الجزایر شرکت کردند و برای انجام عملیات به چچن، کوزوو و یمن رفتند.

وی افزود: خلافت فیزیکی داعش رو به سقوط است ولی خلافت معنوی هنوز وجود دارد و این به سازمان داعش اجازه می دهد تا حملات تروریستی را هدایت کند.

این مقام ارشد امنیتی اروپا اظهار داشت: خطر جدید داعش استفاده از خودروهای بمبگذاری شده است که این مساله به یک امر عادی در عراق و سوریه تبدیل شده است. داعش احتمالا قصد استفاده از این تاکتیک را در اروپا دارد. نهادهای امنیتی و اطلاعاتی اروپا باید برای مقابله با این تاکتیک های پیچیده آماده باشند. حملات سایبری و تسلیحات بیولوژیکی نیز از دیگر تاکتیک های داعش به شمار می رود.

پلیس اروپا یوروپل نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: داعش احتمالا حملات جدیدی را در آینده نزدیک در اتحادیه اروپا انجام خواهد داد و احتمالا کشورهایی را که عضو ائتلاف آمریکایی در مقابله با داعش هستند هدف قرار می دهد.

این گزارش افزود: برآوردها از سرویس های اطلاعاتی نشان می دهد که ده ها نفر که تحت فرمان داعش هستند احتمالا در اروپا حضور دارند و این توانایی را دارند که مرتکب حملات تروریستی در کشورهای اتحادیه اروپا شوند.

یوروپل افزود: داعش در انجام حملات تروریستی خود، هدف قراردادن اهداف نمادین مثل ماموران  پلیس و نیروهای نظامی را تغییر داده و تمرکز خود را بر روی اهداف نرم قرار داده است، مانند حملات پاریس در سال 2015 میلادی.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید