قابلیت های بلوتوث ارتقا یافته چیست؟

کدخبر: ۱۵۵۲۶۱
استاندارد جدید بلوتوث موسوم به Bluetooth 5 امروز معرفی شد؛ این قالب جدید، مصرف پایین تری دارد، سرعت اتصال بین تجهیزات را به دو برابر قالب قبلی افزایش می دهد و برد آن نسبت به نسخه قبلی به چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از سی نت، در حال حاضر فناوری بلوتوث دو ایراد مهم دارد. اول این که سرعت انتقال اطلاعات با آن بسیار پایین است و دوم این که ارتباطی که با استفاده از این فناوری بین تجهیزات مختلف برقرار می شود، برد کوتاه دارد. 
اما انتظار می رود استاندارد جدید این فناوری بتواند تا حد زیادی هر دو مشکل را برطرف کند. با وجود این، ممکن است مشاهده آثار مثبت استاندارد جدید در تجهیزات الکترونیکی، چند سال به طول انجامد. زیرا تولید کنندگان تجهیزات سخت افزاری برای سازگاری با این استاندارد نیاز به زمان دارند. 
مشخصات این استاندارد به گونه ای است که فرآیند نمایش آگهی های محلی را فرضا در استادیوم ها یا فروشگاه ها تسهیل می کند. همچنین مانع تداخل سیگنال بلوتوث با سیگنال های وای فای و LTE می شود. 
هدف از ارائه این استاندارد جدید، بهبود کیفیت کلی ارتباطات با استفاده از فناوری بلوتوث و تبدیل آن به یک گزینه مناسب برای اتصال به اینترنت اشیا است. 
یکی از ویژگی های قابل توجه این استاندارد جدید، امکان ایجاد یک شبکه نقطه ای است. در این نوع شبکه هریک از تجهیزات موجود در شبکه عملکرد یک هاب را در اختیار می گذارد و اطلاعات را به دستگاه مجاور منتقل می کند تا به دست کاربر اصلی برسد. 
انتظار می رود در سال آینده حداقل بخشی از تجهیزات و دستگاه های الکترونیکی جدید با استفاده از قابلیت های Bluetooth 5 به بازار عرضه شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید