«نقض برجام» دامنگیر بازار کتاب هم شد

کدخبر: ۱۵۵۳۷۶
کتاب «راز آنچه مرقوم داشته‌اند» یکی از آثاری بود که در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانست پرفروش شود.

به گزارش فارس،هفته سوم آذر مصادف بود با پرفروش شدن کتاب‌هایی که در ارتباط با برجام بودند و این نشان از این دارد که مخاطبان برای دانستن بیشتر سراغ این کتاب‌ها رفته‌اند.


هفته گذشته و به طور کلی روزهای اخیر یکی از داغ‌ترین اتفاقاتی که در جهان سیاست رخ داده تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران بود. این مساله که ابعاد گسترده‌ای داشت بر بازار کتاب نیز تاثیر گذاشت و زمینه پرفروش شدن کتاب‌هایی را رقم زد که در ارتباط با مساله برجام نوشته شده بودند.

کتاب «راز آنچه مرقوم داشته‌اند» یکی از آثاری بود که در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت و توانست پرفروش شود.

«راز آنچه مرقوم داشته‌اند» عنوان کتابی است که نام آن از عبارت ابتدایی نامه رهبر انقلاب در پاسخ به نامه حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران پس از توافق ژنو در تاریخ آذر 1392 است. نامه‌ای که رئیس‌جمهور در آن به دستاوردهای توافق ژنو اشاره و برای رهبر انقلاب ارسال کرده بود و رهبری نیز با عبارت «دستیابی به آنچه مرقوم داشته‌اید...» نامه خویش را آغاز کرده بود و از دستیابی به مرقومات داخل نامه تقدیر و تشکر کرده بودند. این کتاب به بررسی توافق ژنو و محصول آن پرداخته و در کنار بررسی این موضوع، تاریخچه مذاکرات هسته‌ای از 1382 تا 1394 را نیز مورد کاوش قرار داده و بررسی کرده است.

در این هفته همچنان شاهد بودیم که کتاب‌های مرتبط با پویش کتابخوانی «روشنا» توانستند پرفروش‌ها را به خود اختصاص دهند. شهید سیدمرتضی آوینی یکی از افرادی بود که در هفته گذشته نامش در میان نویسنده‌های پرفروش خودنمایی می‌کرد. سیدمرتضی آوینی که او را «سید شهیدان اهل قلم» خوانده‌اند با آثارش در زمینه هنر دست به روشنگری زد و قلم او را طیف بسیاری از روشنفکران اعم از مسلمان و غرب‌زده برنتافتند.

جوجو مویز نویسنده‌ای است که چند ماهی است کاسبی خوبی در بازار کتاب برای خود دست و پا کرده و توانسته توجه مخاطبان کتاب‌های عامه‌پسند را به خود جلب کند. او که دیگر ترجمه کردن کتاب‌هایش تبدیل به یک مسابقه شده ناشران را به تکاپو انداخته که برای کسب سود دست به ترجمه آثارش بزنند.

در حالی که ناشران از کمبود مخاطب گلایه دارند اما فراموش می‌کنند برخی از همکاران برای کسب سود بیشتر دست به تخریب ذائقه مخاطبان می‌زنند.با توجه به اینکه در آستانه هفته کتاب قرار داریم کتاب‌هایی که در ارتباط با پیامبر رحمت بودند توانستند پرفروش شوند.

«قاف» اثر یاسین حجازی که انتشارات شهرستان ادب منتشر کرده و همچنین «محمد(ص) مثل گل بود» اثر حجت‌الاسلام حیدری ابهری که انتشارات بوستان فدک آن را منتشر کرده از جمله آثاری بودند که در هفته گذشته مورد توجه قرار گرفت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید