حذف یک صفر از پول ملی هزینه بر است

کدخبر: ۱۵۵۴۰۷
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تبدیل ریال به تومان را همان حذف یک صفر و دارای آثار روانی و پیامدهای هزینه بر دانست، در عین حال تجربه این موضوع در دیگر کشورها نظیر ترکیه را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش تسنیم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به لایحه تغییر واحد پول ملی به تومان، ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن آن شاهد رشد اقتصادی در کشور باشیم.

محمد حسینی حذف یک صفر از پول ملی را همان تبدیل ریال به تومان و دارای آثار روانی و پیامدهای هزینه بر دانست در عین حال تجربه این موضوع در دیگر کشورها نظیر ترکیه را مثبت ارزیابی کرد.

وی خاطرنشان کرد: «نگاه دوستان بر این است که میزان کاهش ارزش پول ملی را بر طرف کنیم و امیدواریم با این حرکت بتوان رشد اقتصادی را در کشور شاهد باشیم.»

همچنین مهرداد میرزاده با بیان اینکه کاهش یک صفر از پول ملی تاثیر مستقیمی در اقتصاد کشور ندارد، اظهار کرد: «مهم ترین تاثیر، ناظر بر بحث روانی است که در کوتاه مدت از بین می رود ولی در این طرح احترام به عرف جامعه مطرح است.»

وی تاثیر مثبت حذف سه صفر از پول ملی در اقتصاد کشور را نیازمند آماده سازی زیر ساخت ها عنوان کرد و افزود: «اگر قرار باشد ریال به تومان تبدیل شود، قاعدتا نرم افزارهای حساب داری در بانک ها در کنار اسکناس های موجود باید تغییر کند و چه بهتر که حذف سه صفر اجرایی شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید