ثروتمندان آمریکایی اعضای کابینه دولت ترامپ

کدخبر: ۱۵۶۲۹۳
شبکه تلویزیونی یورونیوز روز سه شنبه در گزارشی با اشاره به حضور تعداد زیادی از ثروتمندان و تجار در دولت آینده آمریکا، نحوه چینش دولت آتی دونالد ترامپ را به چالش کشاند.

به گزارش انتخاب، در گزارش این شبکه فرانسوی آمده است: بیشتر انتخاب شدگان کابینه دولت دونالد ترامپ افراد مسن، سفید پوست، ثروتمند و همگی از کارفرمایان و تجار متمول آمریکایی هستند. همچنین حضور تعداد زیادی ژنرال ارتش در کابینه دولت ترامپ قابل تامل است.


بر این اساس، ترامپ فردی بود که پیش بینی همه تحلیلگران و کارشناسان جهانی را درباره نتیجه انتخابات آمریکا بر هم زد.


ترامپ در حالی به عنوان رئیس جمهوری آمریکا برگزیده شد که می توان گفت بسیاری از کارشناسان پیروزی وی را بعید و غیر ممکن فرض کرده بودند.


اما بر خلاف عقیده بسیاری افراد، وی در حال انتخاب دولتمردان خود است و به جرات می توان گفت که افراد مد نظر دونالد ترامپ برای تشکیل کابینه از تغییر در سیاست آمریکا حکایت دارد.


یورونیوز افزود: بیشتر افراد انتخاب شده کابینه ترامپ را سیاستمدارن مسن، سفید پوست، ثروتمند و از کارفرمایان و تجار به نام آمریکایی هستند. در واقع باید گفت که بیشتر اعضای کابینه دولت ترامپ را افراد عمل گرا تشکیل می دهند تا افراد متفکر.


یورو نیوز ادامه داد:در یک کلام باید گفت که دولت دونالد ترامپ را کارفرمایانی مانند «رکس تیلرسون» 64 ساله و مدیر عامل سابق شرکت «اکسون موبیل» یکی از بزرگترین شرکت های نفتی جهان،که به عنوان وزیر خارجه انتخاب شده است، تشکیل می دهد.


این شبکه تلویزیونی افزود: تعداد ژنرال های کابینه ترامپ هم غیرمعمول است و این تعداد ژنرال در هیچ کابینه رئیس جمهوری آمریکا سابقه نداشته است.


بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی درباره موفقیت دولت دونالد ترامپ با دیده تردید نگاه می کنند اما این در حالیست که ترامپ با پیروزی در انتخابات، همه تحلیل ها را درباره خود به چالش کشاند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید