ترامپ: افکار پوتین واقعاً درست است

کدخبر: ۱۵۶۴۵۱
دونالد ترامپ نسبت به نامه رئیس‌جمهوری روسیه به او به منظور تبریک سال نو میلادی واکنش نشان داده و این نامه پوتین را "بسیار خوب" توصیف کرد. همچنین اظهار امیدواری کرد که همکاری میان مسکو و واشنگتن بعد از تغییر مدیریت روابط احیا شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه راشا تودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در نامه‌اش به دونالد ترامپ، ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا ضمن ابراز "گرم‌ترین تبریکات مربوط به فرا رسیدن کریسمس و سال نو میلادی" گفته بود: روابط میان روسیه و آمریکا همچنان یک فاکتور مهم در تضمین ثبات و امنیت جهان مدرن محسوب می‌شود.

براساس یک ترجمه غیررسمی از این نامه که از جانب تیم انتقال قدرت رئیس‌جمهور منتخب آمریکا انتشار یافته و مربوط به تاریخ ۱۵ دسامبر بوده، آمده است: من امیدوار هستم بعد از آنکه شما سمت رئیس‌جمهوری ایالت متحده آمریکا را به عهده بگیرید ما بتوانیم با عمل کردن به شیوه سازنده و عملگرا دست به اقداماتی واقعی برای بازیابی چارچوب همکاری دوجانبه در حوزه‌های مختلف زده و سطح همکاری خود در صحنه بین‌المللی را به یک سطح کیفی جدید ارتقا دهیم.

دونالد ترامپ در بیانیه‌ای به خبرنگاران در واکنش به این نامه گفت: من یک نامه بسیار خوب از ولادیمیر پوتین دریافت کردم. افکار او واقعا درست هستند.

وی ادامه داد: من امیدوار هستم دو طرف بتوانند به این افکار پایبند بمانند و مجبور به رفتن به مسیرهای متفاوت نشویم.

این بیانیه یک روز بعد از آن مطرح شد که ترامپ با انتشار یک توئیت گفته بود: آمریکا باید تا زمانی که جهان در خصوص سلاح‌های هسته‌ای سر عقل بیاید، شدیدا قابلیت هسته‌ای خود را تقویت و افزایش دهد.

این توئیت ترامپ نگرانی‌ها را از بابت تشدید رقابت تسلیحات هسته‌ای میان آمریکا و روسیه افزایش داده است.

ترامپ در زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها استدلال کره بود که اگر آمریکا با روسیه هم راستا شود بسیار خوب خواهد بود.

این حرف‌های ترامپ موجب شده بود هیلاری کلینتون رقیب دموکرات او ترامپ را عروسک خیمه شب بازی پوتین توصیف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید