افزایش 63 درصدی حملات هکری به مراکز درمانی آمریکا

کدخبر: ۱۵۶۸۲۸
بیمارستان‌های آمریکا هنوز از فناوری‌های مناسب برای مقابله با حملات هکری بهره نمی‌گیرند و با همین بی‌توجهی جان بیماران خود را به خطر می اندازند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از دارک ریدینگ، بررسی‌های TrapX Labs نشان می دهد که در سال 2016 تعداد 93 حمله سایبری مهم علیه بیمارستان ها و مراکز درمانی در آمریکا صورت گرفته که این رقم نسبت به سال 2015 حدود 63درصد افزایش نشان می دهد.

موسسه امنیتی TrapX Labs‌ می گوید یکی از بزرگترین این حمله ها علیه Banner Health صورت گرفته که در آن 3.6 میلیون پرونده بیماران مختلف ثبت  شده است. علاوه بر این مرکز درمانی Newkirk Products با 3.4 میلیون پرونده، 21st Century Oncology با 2.2 میلیون پرونده و Valley Anesthesiology Consultants با 0.88 میلیون پرونده مورد حمله هکری قرار گرفته اند.

از مجموع این حملات 31 درصد پیچیده و خطرناک بوده اند که این رقم هم نسبت به سال 2015 سیصد درصد افزایش نشان می دهد. لازم به ذکر است که در سال های 2014 و 2015 تنها 10 و 21 درصد از حملات سایبری پیچیده بوده اند و توسط هکرهای حرفه ای انجام شده بودند.

علیرغم افزایش حملات تعداد پرونده ها و سوابق به سرقت رفته به 12057759 مورد کاهش یافته، ولی این نگرانی وجود دارد که این روند در سال 2017 تسریع شده و گسترش یابد. علاوه بر سرقت پرونده های پزشکی از این طریق، قفل کردن نرم افزارها و سخت افزارهای مورد استفاده در بیمارستان ها توسط هکرها و باج خواهی از مسئولان آنها برای دریافت پول بر مشکلات موجود در این زمینه افزوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید