گورخواب های نصیر آباد معتاد نیستند

کدخبر: ۱۵۷۲۷۰
سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: فقط یک نفر از گورخواب‌ها در زمره مصادیق معتاد متجاهر بوده که هم اکنون در حال طی سیر مراحل درمانی خود است.

پرویز افشار در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به مانور تبلیغاتی که همزمان با انتشار گزارش از گورخواب های محدوده نصیر آباد شهریار به راه افتاده است، گفت: رصد محل ها و محدوده هایی که معتادان متجاهر و کارتن خواب ها در آن حضور دارند همیشه انجام می شود. محدوده ای که مطرح شد جزو مناطق آلوده ای بود که آمار حضور معتادان متجاهر آن و افرادی که در آن محدوده تردد می کردند به پلیس ارائه شده بود و پلیس هم در چندین مرحله مستند نسبت به پاکسازی آن محدوده اقدام کرده بود. از این رو فقط یک نفر معتاد متجاهر در بین افراد جمع آوری شده وجود داشت.

وی افزود: افرادی که در محدوده گورستان نصیرآباد حضور داشتند کارتن‌خواب،‌ متکدی و بیماران مزمن روانی بوده‌اند که طبق قانون، ساماندهی بیماران مزمن روانی بر عهده سازمان بهزیستی و ساماندهی متکدیان بر عهده شهرداری‌ها است.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که در گورستان نصیرآباد شهریار به عنوان گورخواب‌ها حضور داشتند، به اندازه‌ای که رسانه‌ها اعلام می‌کنند نبوده و در این زمینه بزرگنمایی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید