ولایتی: حضور ایران در سوریه به دعوت آنها بود

کدخبر: ۱۵۷۴۹۵
رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خبر خروج حزب‌الله از سوریه بعد از آتش‌بس صحت نداشته و این تبلیغات و ادعای دشمنان است.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نوری مالکی معاون اول رییس‌جمهور عراق صبح امروز (سه‌شنبه) پس از گفت‌وگو با یکدیگر در نشستی در جمع اندیشمندان و برخی از مسئولان این سازمان حضور یافتند.

بعد از این نشست ولایتی در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ داد.

وی در پاسخ به این سئوال که بعد از نشست مسکو بین ایران، ترکیه و روسیه باتوجه به محتوای بیانیه پایانی برخی نگرانی ها مبنی بر اینکه ایران از مواضع قبلی خود عقب‌نشینی کرده است، چه تحلیلی در این زمینه دارید؟ گفت: مواضع جمهوری اسلامی ایران ثابت بوده و آن حمایت کامل و مستمر از جبهه خط مقاومت است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سوریه حلقه‌ای مهم در زنجیره مقاومت است جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این توطئه منطقه‌ای و بین‌المللی علیه سوریه در کنار دولت و ملت سوریه ایستاده و کماکان هم این ایستادگی وجود دارد.

ولایتی خاطرنشان کرد: این نوع تبلیغات جدید نبوده و جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مواضع اصولی خود که حمایت از خط مقاومت است، عقب نشینی نکرده و دیگرانی که نقش مخرب در سوریه ایفا کرده اند ولی امروز می خواهند در صلح و برقراری وضعیت بعد از جنگ این کشور دخالت کنند باید بدانند که پرونده آنها نزد دولت و ملت سوریه سیاه است.

وی ادامه داد: همچنان هدف دولت و ملت سوریه این است که تمامیت ارضی این کشور حفظ شده و حکومت قانونی آن حمایت شده  و مردم سوریه اختیار تعیین سرنوشت خود را داشته باشند و هیچ کشوری حق دخالت در امور داخلی این کشور را ندارد.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع با بیان اینکه حضور ایران در سوریه به دعوت این کشور بوده است، افزود: جمهوری اسلامی ایران خشنود است که در پیروزی این مردم شریف و حلقه مهم مقاومت شریک است.

وی همچنین در پاسخ به اینکه باتوجه به در پیش داشتن نشست مهم آستانه نگرانی‌هایی وجود دارد که بعد از پیروزی‌های به دست آمده در حلب روس‌ها زیر پای ما را خالی کرده و منافع ما را نادیده بگیرند، گفت: رابطه ایران و روسیه رابطه‌ای دوستانه و راهبردی بوده و هر دو کشور با هماهنگی هم در سوریه به دولت و ملت این کشور کمک کردند.

ولایتی ادامه داد: آینده سوریه و گفت‌وگوهای مربوط به صلح در این کشور با محوریت دولت و دوستان سوریه خواهد بود. هرکسی بخواهد خارج از  اراده دولت و ملت این کشور در گفت‌وگوهای صلح اقدامی کند قطعا در این گفت‌وگوها جایی نخواهد داشت اما هماهنگی ها بین ایران و روسیه در مورد سوریه کماکان برقرار است.

رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع در مورد اینکه آیا این ادعا درست است که  پس از توافقنامه آتش بس صلح گروه‌هایی مثل حزب‌الله به دعوت دولت قانونی سوریه وارد این کشور شدند باید خارج شوند؟ تصریح کرد: این ادعای دشمنان سوریه است. حزب الله تاکنون شهدای بسیاری داده و تاکنون بیشترین کمک را به دولت سوریه کرده و دولت سوریه هم کماکان حزب الله و سیدحسن نصرالله را به عنوان دوست بسیار صمیمی خود دانسته و این تبلیغات دشمنان است.

وی در پایان تاکید کرد: ما بسیارامیدواریم قدم بعدی خط مقاومت پیروزی موصل باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید