سرقت اطلاعات بانکی از طریق واتس اپ

کدخبر: ۱۵۷۴۹۶
هکرها به تازگی روشی را ابداع کرده اند که طی آن با انتخاب یک کاربر هدف و ارسال یک نوع ویروس خاص از طریق اپلیکیشن واتس اپ اطلاعات شخصی آنلاین، نظیر اطلاعات حساب های بانکی را به سرقت می برد.

به گزارش کلیک – فضای مجازی با تمام امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می دهد؛ گاهی امنیت آنان را نیز به خطر می اندازد. هکرها و سارقین مجازی همیشه و در همه به دنبال راهی برای سرقت اطلاعات شخصی و یا اطلاعات مالی افراد هستند و با ابداع روش های متفاوت کاربران را غافلگیر می کنند.

به تازگی کارشناسان دریافته اند که هکرها با استفاده از اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ دست به این کار می زنند. این هکرها با هدف قرار دادن کاربران سیستم عامل اندروید، و با  ارسال پیامی حاوی یک ویروس ناشناس به حساب کاربری اشخاص در واتس اپ امکان دسترسی به اطلاعات را برای خود محیا می سازند. این ویروس که به ویروس واتس اپ معروف شده است تا کنون در هند و تنها در گوشی های اندروید شناسایی شده است.

این ویروس که به صورت فایل های اکسل و در برخی موارد پی دی اف ارسال می شود، به محض باز شدن در گوشی هوشمند به اطلاعات شخصی افراد دست می یابد و حتی اطلاعات حساب مالی اشخاص را نیز به سرقت می برد.

مرکز خدمات امنیت هند، با اعلام این خبر از کاربران گوشی های هوشمند درخواست کرده تا به هیچ وجه فایل های دریافتی ناشناس و مشکوک از طریق اپلیکیش واتس اپ را باز نکنید،  چرا که امکان از دست رفتن اطلاعات حساب بانکی و در نتیجه یک کلاهبرداری مالی در انتظار افراد خواهد بود. کارشناسان هنوز از جزئیات چگونگی نفوذ این ویروس به گوشی ها اطلاعاتی منتشر نکرده اند و این در حالیست که گزارشی از بروز چنین مشکلی بر روی گوشی های آیفون و یا گوگل منتشر نشده است؛ و تا کنون تنها گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید در خطر هستند.

به گفته کارشناسان تکنولوژی،  به نظر می آید طراحان اپلیکیشن واتس اپ  برای مهار این ویروس اقداماتی را در دست بررسی دارند که به زودی اخبار مرتبط با آن را منتشر خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید