ادعای عجیب رسانه‌های آلمانی علیه ایران

کدخبر: ۱۵۷۹۶۷
رسانه های آلمانی در ادعایی عجیب و ساختگی ایران را به تلاش برای ترور مقامات حامی رژیم صهیونیستی در آلمان متهم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه فاکس نیوز، رسانه های آلمانی به نقل از دادستان فدرال آلمان مدعی شدند که ایران حملات تروریستی را علیه سازمان ها و نمایندگانی  که فعالیت‌هایی در حمایت از اسرائیل در آلمان دارند، طراحی کرده است.

این رسانه ها گزارش داده‌اند که هدف ایران ترور رینهولد روبه، رئیس پیشین مجمع دوستی آلمان – اسرائیل در سال های 1994 تا 2005 بوده است.

مقامات قضایی آلمان هفته گذشته نیز علیه یک مرد پاکستانی 31 ساله با ادعای اینکه برای ایران جاسوسی و در ازای آن از سرویس های اطلاعاتی ایران پول دریافت می کرده است، اعلام جرم کردند.

در کیفرخواست این مرد پاکستانی ادعا شده است که وی با فردی از ایران در ارتباط بوده که مسئولیت فعالیت های جاسوسی را در اروپا از سال 2011 به عهده داشته است و همکاری او با ایرانی‌ها جنبشی از عملیات گسترده این کشور برای هدف قرار دادن گروهای حامی اسرائیل در آلمان، فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی بوده است.

اگر اتهامات این مرد پاکستانی به اثبات برسد ممکن است به حبس تا پنج سال محکوم شود.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در  حالی مطرح می شود که مقامات ایران همواره اتهامات مبنی بر  دست داشتن در  هرگونه اقدام تروریستی را رد  و قویا محکوم کرده اند. این در حالی است که ایران خود یکی از بزرگترین قربانیان ترور بوده و  این گونه اقدامات را به شدت محکوم می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید