عربستان برای کاهش هزینه‌هایش مشاور انگلیسی استخدام‌ کرد

کدخبر: ۱۵۸۰۹۳
عربستان که به دلیل افت قیمت نفت با کسری شدید بودجه مواجه شده است برای کاهش ۲۰ میلیارد دلاری هزینه ها یک شرکت مشاوره انگلیسی را استخدام کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، دو منبع آگاه گفتند، عربستان در حال همکاری با شرکت «پرایس واترهاوس کوپرز» در مورد طرح هایی برای کاهش حدود 20 میلیارد دلاری هزینه ها در پروژه های مختلف این کشور است.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، وزارت اقتصاد و برنامه ریزی عربستان این شرکت مشاوره انگلیسی را استخدام کرده تا 69 میلیارد دلار از قراردادهای دولتی را مورد بررسی قرار دهد و حدود یک سوم از هزینه های این پروژه ها را کاهش دهد. پروژه هایی که قرار است مورد بررسی قرار گیرند، شامل قراردادهای واگذار شده به پیمانکاران توسط وزارت خانه های مسکن، حمل و نقل، بهداشت و آموزش و پرورش عربستان است. شرکت انگلیسی «پرایس واترهاوس کوپرز» همچنین وظیفه دارد در زمینه راه های کاهش هزینه پروژه ها یا خصوصی سازی آنها به مقامات سعودی مشاوره دهد.

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان قصد دارد به منظور جبران کسری بودجه قابل توجه این کشور که سال گذشته و پس از افت شدید قیمت نفت به 300 میلیارد ریال سعودی (80 میلیارد دلار) رسید، هزینه ها را کاهش دهد. دولت عربستان اداره ای را برای کاهش هزینه های دولتی تشکیل داده است.

مقامات سعودی همچنین سال گذشته اداره مدیریت پروژه های ملی را تاسیس کردند که هزینه های سرمایه ای دولت را کنترل می کند تا اطمینان حاصل کند که پروژه های دولتی به صورت بهینه اجرایی شوند.

شرکت «پرایس واترهاوس کوپرز» از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است. سخنگوی وزارت اقتصاد عربستان نیز به درخواست ها درباره اظهار نظر در این باره پاسخ نداده است. به گفته منابع آگاه مذاکرات طرفین در این باره علنی نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید