لاریجانی به حاجی‌بابایی: اول صبح اوقات تلخی می کنید

کدخبر: ۱۵۸۳۶۶
پیشنهاد جمعی از نمایندگان در مجلس، عصبانیت رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه و پاسخ های رئیس مجلس را به همراه داشت.

به گزارش خبرآنلاین، بررسی وضعیت وزارت ارتباطات اولین موضوعی بود که نمایندگان مجلس امروز و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق درباره برنامه ششم توسعه در دستور کار داشتند. در این بین، نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون فرهنگی پیشنهاد جایگزینی برای ماده 84 را ازطرف جمعی از نمایندگان مطرح کرد. این پیشنهاد نتوانست رای لازم در مجلس را به دست آورد و تصویب نشد اما توانست رئیس کمیسیون تلفیق برنامه را عصبانی کند.

پیش از رای گیری، حمیدرضا حاجی بابایی اعتراض تندی به رئیس مجلس کرد به طوری که واکنش لاریجانی را برانگیخت.

از آنجا که حاجی بابایی هنگام بیان اعتراضش پشت میکروفون نبود، صدای او به خوبی شنیده نمی شد اما از پاسخ های لاریجانی می توان فهمید که اعتراض او به مطرح شدن پیشنهادی است که کمیسیون تلفیق آن را تایید نکرده است. حاجی بابایی همچنین به زمان ارائه پیشنهاد اعتراض داشت و معتقد بود در روز تعطیل مطرح شده است. اعتراض حاجی بابایی همزمان با پاسخ لاریجانی ادامه داشت و پاسخ های منقطع رئیس مجلس، به تدریج تندتر می شد.

در ادامه پاسخ های علی لاریجانی، به اعتراض های رئیس کمیسیون تلفیق برنامه را می‎خوانید: «نماینده ها می توانند پیشنهاد بدهند اما کمیسیون تلفیق بررسی نکند. مگر نمی توانید تاریخش را بخوانید؟... 23 دی! این تاریخ چاپش است... تخلف نبوده. من از آقای امیدوار رضایی هم پرسیدم، تخلف نیست... شما که نباید تخلف را مشخص کنید، آقای حاجی بابایی. شما کمیسیون تلفیقی و باید وظیفه خودت را انجام بدهی. این وظیفه مال شما نیست... چه حرفی است که شما می زنید؟ همه جا را زیر سوال می برید؟ همه نماینده ها می توانستند پیشنهادشان را به کمیسیون تلفیق بدهند. کمیسیون تلفیق تصمیمش را گرفته است. چرا اول صبح اوقات تلخی می کنید؟

جمعه نیست آقای حاجی بابایی. اشهد بالله من روز پنجشنبه این متن را همراهم بردم. چرا خلاف می گویید؟... نباید که پیشنهاد باشد. نماینده ها حق دارند پیشنهاد بدهند. حرف شما تعجب آور است. نماینده ها حق دارند پیشنهادشان را به کمیسیون تلفیق بدهند و کمیسیون تلفیق می تواند رعایت نکند... این مصوبه روز پنجشنبه دست من بود. من اصلا جمعه سرکار نبودم. چرا خلاف می گویید؟».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید