گوگل مپ شما را در پیدا کردن جای پارک کمک خواهد کرد

کدخبر: ۱۵۸۹۸۷
امروزه روش‌های مختلفی برای پیدا کردن جای پارک وجود دارد. تنها کافیست به صفحه‌های نمایش بزرگی که تعداد ظرفیت خالی را نشان می‌دهند یا چراغ‌های سبز رنگ فلش زن که نشان دهنده مکان خالی هستند، توجه کرد. گاهی اوقات پیدا کردن جای خالی در خیابان‌های شلوغ شهر باعث سردرد و عصبانیت راننده می‌شود.

بنا به گزارش Android Police، گوگل مپ به کمک راننده‌ها آمده و فضاهای خالی برای پارک کردن خودرو را به رانندگان نشان می‌دهد. برای مثال اگر به تصویر بالا نگاهی بیندازید، در زیر هر سه تصویر مسیریابی حرف P آمده که نزدیک‌ترین جای پارک را به کاربر نسبت به موقعیت فعلی وی نشان می‌دهد.

در تصویر سمت چپ، حرف P به رنگ قرمز است که نشان از موقعیت پارکینگ می‌باشد اما احتمال وجود جایی برای پارک وجود ندارد. در تصویر وسط حرف P با رنگ آبی و عبارت medium به کاربر می‌گوید که احتمال دارد جای پارک در این مکان پیدا کند و در تصویر سمت راست حرف P با رنگ آبی و عبارت easy به کاربر می‌گوید که بدون هیچ دغدغه‌ای می‌تواند خودروی خود را در این مکان پارک کند. به این ترتیب گوگل مپ با دادن پیشنهاد برای پارک خودرو به کاربرانش توانسته بار دیگر محبوبیت خود را بین مردم افزایش دهد.

در واقع مرداد ماه گذشته این پروژه در گوگل مپ مطرح شد و حالا این ویژگی به دست کاربران رسیده، البته به نظر می‌رسد هنوز دسترسی به این ویژگی در اختیار عموم مردم قرار نگرفته‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید