ییلدیریم: امیدواریم ترامپ دید منفی ترکیه به آمریکا را اصلاح کند

کدخبر: ۱۵۹۱۲۶
نخست وزیر ترکیه یک روز پس از تحلیف رئیس‌جمهور جدید آمریکا با اشاره به مسئولیت‌های بسیار مهم روسیه و آمریکا به عنوان قدرت‌های جهانی در حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی خاطر نشان کرد: کشورهای جهان توقعات متعددی از دولت جدید واشنگتن دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آنادولو، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه پس از نمازجمعه در آنکارا در جمع خبرنگاران به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید آمریکا تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

ییلدیریم همچنین خاطر نشان کرد که ترکیه از ترامپ توقع دارد تا حمایت بیشتری از اقدامات این کشور در جهت "تضمین صلح در منطقه" صورت گیرد.

نخست وزیر ترکیه در ادامه به روابط قدیمی ترکیه و آمریکا اشاره و اظهار کرد: در گذشته مشکلاتی در این روابط دیده می‌شده و تنش‌هایی هم میان دوکشور بوده است.

وی با اشاره به مساله فتح‌الله گولن، روحانی ترکیه‌ای که به طراحی کودتای اخیر این کشور متهم شده است و همچنین "یگان‌های مدافع خلق سوریه"، از آنها به عنوان موانعی در بهبود روابط میان واشنگتن و آنکارا یاد کرد.

ییلدیریم در این باره توضیح داد: ما امیدواریم و توقع داریم که دولت جدید آمریکا به ویژه در مساله استرداد گولن و توقف حمایت از گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه با توجیه جنگ علیه داعش گام‌هایی بردارد و دیدگاه منفی مردم و دولت ترکیه نسبت به دولت آمریکا را اصلاح کند.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: تصمیماتی که ترامپ درباره تغییر بحران اقتصادی جهان به صلح جهانی اتخاذ می‌کند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید