گوگل قابلیت جدیدی را برای فعال سازی خودکار هات اسپات عرضه کرد

کدخبر: ۱۵۹۱۳۵
استفاده از اتصال داده موبایل به صورت هات اسپات بسیار سودمند است، اما گاهی اوقات که نیاز مبرمی به اینترنت داریم، راه اندازی و تنظیمات آن کمی دشوار به نظر می رسد. گوگل با هدف ساده تر کردن این امر، ویژگی های جدیدی را در قالب نسخه 10.2 خدمات گوگل پلی ارائه کرده.

دیجیاتو؛ قابلیت جدید که Instant Tethering نام دارد، وضعیت دیوایس های مختلفی که با یک اکانت گوگل مدیریت می شوند را از نظر آنلاین بودن و قابلیت برقراری ارتباط داده موبایلی می سنجد. بدین ترتیب اگر ارتباط یکی از آنها با اینترنت قطع شد، به کاربر اطلاع می دهد.

 

پس از بروز این وضعیت، از کاربر سؤال می شود که آیا مایل است از اتصال اینترنت دستگاه دیگر استفاده کند یا خیر، و در صورت پاسخ مثبت، بدون نیاز به هیچگونه تنظیماتی، ارتباط به شکل هات اسپات برقرار می شود. درخواست فعال کردن حالت Tethering از طریق بلوتوث انجام می گردد، و درصد شارژ دیوایس ارائه دهنده تترینگ نیز به اطلاع کاربر می رسد..

 

گفتنیست قابلیت Instant Tethering ابتدا برای دیوایس های نکسوس و پیکسل که نسخه 7.1.1 اندروید نوقا را در اختیار دارند فعال خواهد شد، ضمن اینکه نکسوس 9 و پیکسل C حتی در اندروید مارشمالو نیز می توانند در نقش کلاینت یعنی دریافت کننده ارتباط اینترنتی عمل کنند.

لازم به ذکر است این ویژگی مدتهاست که در اختیار کاربران محصولات اپل قرار دارد، و در سیستم مک می توان با کلیک روی گزینه وای-فای و انتخاب آیفون، به راحتی ارتباط اینترنتی از طریق هات اسپات موبایل را فعال نمود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید