ارائه بسته های خدماتی ویژه معلولان در شبکه موبایل تا پایان امسال

کدخبر: ۱۵۹۴۳۴
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از ارائه بسته های خدماتی اختصاصی معلولان در شبکه موبایل و شبکه های ارتباطی کشور تا پایان امسال خبر داد.

نصراله جهانگرد در حاشیه اجلاس مشورتی حمایت از تدوین سیاستها و برنامه های مرتبط با کاربرد فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی و آموزش توان خواهان با اعلام این مطلب به خبرنگار علمی ایرنا گفت: بسته های خدماتی اختصاصی معلولان را با همکاری یونسکو و سازمان هایی که در این زمینه کار می کنند تهیه کرده ایم و قرار است در کمیسیون رگولاتوری (کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات) طرح شود.

وی توضیح داد: رگولاتوری، تنظیم رویه ها و مقررات در فضای ارائه خدمات و سرویس های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است و در تلاش هستیم هرچه سریعتر، این بسته ها را آماده و ارائه کنیم.

به گفته معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پس از تصویب موضوع در کمیسیون رگولاتوری، همه اپراتورهای کشور ملزم به ارائه اینگونه خدمات بر روی سیستم های خود خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع فعلا در مرحله کار کارشناسی است و از آنجا که همه بخشها از منظر توسعه امور خیر، علاقمند به مشارکت هستند انتظار داریم تا پایان امسال، شاهد اجرایی شدن این کار در راستای مهارت افزایی و افزایش توانمندی افراد معلول و کم توان باشیم.

اجلاس مشورتی حمایت از تدوین سیاستها و برنامه های مرتبط با کاربرد فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی در توانمندسازی و آموزش توان خواهان از روز گذشته (پنجم بهمن ماه) به میزبانی کمیسیون ملی یونسکو - ایران آغاز به کار کرده و تا امروز ادامه دارد.

برگزاری 8 نشست های تخصصی با موضوعات مرتبط با توان افزایی معلولان از جمله ''توان خواهان و آموزش مجازی و از راه دور' ، 'سیاستهای نمونه در جهت بکارگیری فناوری های اطلاعاتی در آموزش توان خواهان' و 'استفاده از فناوری های اطلاعاتی در آموزش توان خواهان در ایران - الگوی نمونه' در این اجلاس پیش بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید