ترامپ؛بررسی افزایش شمار نظامیان آمریکا در افغانستان

کدخبر: ۱۵۹۵۰۴
منابع خبری افغان اعلام کردند که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه دسامبر در گفت‌وگو تلفنی با رئیس‌جمهور افغانستان وعده داده که اعزام تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی به این کشور را بررسی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از فاکس نیوز، مقام‌های افغان می‌گویند:‌ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که در زمان انجام این گفت‌وگو تلفنی هنوز کار خود را رسما آغاز نکرده بود، با اشرف غنی، رئیس‌جمهور افغانستان درباره وضعیت امنیتی و مساله روابط با پاکستان صحبت کرده و در این گفت‌وگو ترامپ از رئیس‌جمهور افغانستان پرسیده که آیا نیاز به حضور تعداد بیشتری از سربازان آمریکایی در کشور او وجود دارد یا خیر.

بنا به اعلام یک مقام آگاه افغان، دونالد ترامپ گفته که مطمئنا به حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان ادامه خواهد داد و بعد از یک ارزیابی پیشنهاد اعزام سربازان بیشتر به این کشور را درنظر خواهد گرفت.

ترامپ که هنوز از طرحش برای جنگ افغانستان پرده برنداشته وارث یک وضعیت دشوار در افغانستان شده است. او می‌تواند اجازه دهد که وضعیت امنیتی در افغانستان وخامت بیشتری پیدا کند و یا بار دیگر مداخله آمریکا در جنگی که بیش از 15 سال در افغانستان به طول انجامیده را تشدید کند.

یک مقام نظامی آمریکایی گفت: به طور کلی این احتمال وجود دارد که ترامپ اعزام سربازان بیشتر برای ماموریت افغانستان را بررسی کند اما این یکی از اولویت‌های فرمانده جدید کل قوا در آمریکا نخواهد بود.

همچنین گفته شده که جیمز ماتیس، وزیر دفاع دولت ترامپ روز سه‌شنبه در دومین روز کاری خود ارزیابی یکسری از مسائل دفاعی که با آنها مواجه شده را ادامه داده است.

در حال حاضر حدود 8400 سرباز آمریکایی در افغانستان مستقر هستند و حدود 6400 سرباز دیگر کشورهای ناتو نیز در این کشور حضور دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید