کدام تبلت مناسب کودکان است؟

کدخبر: ۱۵۹۷۱۲
در دنیای امروزی که کودکان هم پایشان به دنیای ابزارهای دیجیتالی و بازی های کامپیوتری باز شده است، دیگر امکان دور کردن آن ها از این فضا وجود ندارد. پس به جای اینکه آن ها را کاملا از این ابزارها دور کنید بهتر است تبلتی را برایشان فراهم کنید که ضمن اینکه سرگرمشان می کند، محدودیت هایی را هم برای آن ها به وجود آورد. آموزش تهیه تبلتی امن برای کودک موضوعی است که در این مطلب می خوانید.

کلیک– در ادامه به شما کمک کنیم که به جای اینکه بخواهید هزینه زیادی صرف خرید تبلت برای کودکان تان کنید، از همان تبلت های قدیمی تان استفاده کنید و آن را در اختیار کودک خود قرار دهید. اما شاید یک دلیل عمده برای اینکه شما بخواهید تبلت های قدیمی تان را برای بچه ها دوباره سازی کنید این باشد که هزینه زیادی باید برای خرید تبلت نو پرداخت کنید از طرفی کودکان عموما رعایت خیلی از مسائل امنیتی و یا ایمنی را نمی کنند. یا با مثال جالب تری این موضوع را شرح دهیم مثلا شما هیچ وقت با لباس های نو و تمیز، بچه های تان را برای خاک بازی یا فوتبال بازی و نظیر آن روانه بازی نمی کنید.

این هم دقیقا مثل جریان تبلت است. در این مقاله به شما کمک می کنیم که کاری کنید که تبلت تان را برای دلبندتان تزیین کنید و از آن برای کودک خود، بهره ببرید.

ابتدا ظاهر تبلت را درست کنید

اگر کودک شما، دستان توانایی هنوز برای نگهداشتن تبلت ندارد، شما می توانید، از قاب های کمکی برای تبلت دلبندتان استفاده کنید. این قاب ها دست گیره هایی دارند که به کودک کمک می کنند که بهتر تبلت را کنترل کنند. حتی اگر کودک شما از توانایی لازم برای نگهداری تبلت برخوردار است اما هیچ تضمینی نیست که شیطنت هایش موجب خسارت به تبلت نشود. پس شما باید با هزینه ای ناچیز یک قاب کودک دوست برای تبلت مورد نظر انتخاب کنید.

جدیدا قاب های مختلفی که به صورت باب اسفنجی و شخصیت های کارتونی هستند روانه بازار شده اند. می توانید از این قبیل شخصیت های دوست داشتنی برای قاب استفاده کنید.

تبلت را ریست کارخانه ای کنید

شما فردی بزرگسال هستید و ممکن است در جستجو گر تبلت خود چیزهایی را جستجو کرده باشید که برای بزرگسالان مهم است همچنین اپلیکیشن هایی که روی تبلت خود نصب کرده اید هم ضرورتی ندارد که روی تبلت کودک شما نصب باشد. از طرفی برنامه هایی که نه به سود کودک شماست و نه شما دیگر از آن می خواهید استفاده کنید، ضرورتی ندارد که بخواهد روی تبلت باشد.

 بهتر است آن ها را پاک کنید، فضا را آزاد کنید تا کودکتان بتواند بازی های دلخواهش را روی گوشی نصب کند. برای تنظیمات کارخانه ای کافیست به مسیر زیر بروید:

Setting>General>Reset در این قسمت گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید.

حجم صدا را متناسب با هدفون تنظیم کنید

بچه ها اغلب با تبلت در حال بازی کردن هستند و دوست دارند از هدفون برای این کار استفاده کنند. بنابراین شما هم می توانید وضعیت صدا را برای گوش بچه ها تنظیم کنید و برایش محدودیت هایی قائل شوید.

اگر قرار است یک آی پد را برای دلبندتان تنظیم کنید به مسیر Setting>Music>Volume Limit بروید و از این قسمت صدا را تنظیم کنید.

از برنامه های محدود کننده استفاده کنید

اگر میزان استفاده از تبلت و حتی نوع بازی های کودکان خود را مدیریت نکنید به بحران برخورد می کنید. باید بتوانید در وهله اول،شمار بازی هایی که می خواهید کودکتان با آن ها سرگرم باشد را مشخص کنید. از طرفی می توانید مدت زمان استفاده را هم تنظیم کنید.

 در آی پد امکانی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید و سطح دسترسی و میزان دسترسی را تغییر بدهید. برای این کار باید به مسیر Settings>General>Accessibility>Guided Access بروید. این مسیر ممکن است شبیه به بسیاری از مسیر های مشابه در برند های مختلف باشد.

محدودیت های ثانویه :

برای اینکه محدودیت های دیگری روی برنامه ها داشته باشید لازم است که به مسیر Settings>General>Restrictions بروید. در این قسمت می توانید منابع و محتوا و دیگر چیزهایی که فرزند شما بدان دسترسی دارد را محدود کنید. ممکن است در برند تبلت شما به جای این مسیر از نام ها و عناوین و مسیر های دیگری استفاده شود.

البته برخی نرم افزارهای کمکی نیز باید در مارکت ها وجود داشته باشند تا بتوانید از طریق آن ها برنامه ها را محدود کنید. به تناسب سیستم عامل گوشی، می توانید به دنبال برنامه های محدودیت ساز باشید.

تهیه تبلت امن برای کودکان

بدین ترتیب می توانید با خیالی کمی راحت تر، تبلت شخصی قدیمی خود را برای کودکتان تنظیم کنید و خودتان یک مدل جدید تر بخرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید