وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز

کدخبر: ۱۵۹۸۱۸
درپی افزایش قیمت گوشت قرمز، شرکت پشتیبانی امور دام از عرضه گوشت وارداتی برای تعدیل قیمت خبر داد، اما با گذشت مدتی از این طرح، هنوز تغییری در قیمت‌ گوشت بوجود نیامده و حتی به گفته رییس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی، گوشتی در بازار عرضه نشده است.

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام اینکه قیمت گوشت در مقایسه با اردیبهشت و خرداد امسال حدود ۱۰ هزار تومان افزایش یافته است، علت آن را قربانی کردن گوسفندهای ماده‌ای که زایمان نکرده‌اند در اعیاد مذهبی عنوان کرد.

وی درباره توزیع گوشت منجمد توسط شرکت پشتیبانی امور دام که قرار بود قیمت گوشت را کاهش دهد، نیز گفت که هنوز اتفاق خاصی در این زمینه رخ نداده است و هنوز عرضه، محدود به یکی از مناطق تهران (میدان بهمن) است و عرضه آن مرتب و گسترده نشده است.

ملکی در پاسخ به اینکه آیا گوشتی برای عرضه وارد کشور شده است یا خیر؟ گفت: اطلاعی ندارم اما عرضه مناسبی در بازار مصرف صورت نگرفته است.

رییس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی درباره قیمت فعلی گوشت در بازار مصرف نیز اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم گوشت گوسفندی برای مغازه‌دار ۳۵ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی شقه بدون دنبه برای مصرف‌کننده ۳۸ هزار تومان است.

به گزارش ایسنا، آخرین مشاهدات از وضعیت قیمت‌ها در بازار گوشت قرمز نشان می‌دهد به طور متوسط هر کیلوگرم گوشت مخلوط گوساله ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان، گوشت گوساله کیلویی ۳۷ هزار و ۲۰۰ تومان، ران گوساله کیلویی ۳۸ هزار و ۴۰۰ تومان، ماهیچه گوساله کیلویی ۴۴ هزار تومان و گوشت استیکی کیلویی ۵۱ هزار تومان فروخته می‌شود.

همچنین در میان انواع گوشت گوسفندی هر کیلوگرم شقه با گردن ۳۸ هزار و ۸۰۰ تومان، سردست گوسفندی کیلویی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان، گردن گوسفندی کیلویی ۳۸ هزار تومان و ران گوسفندی ۴۳ هزار و ۵۰۰ تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار می گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید