گوشت و مرغ را چقدر در فریزر نگه داریم؟

کدخبر: ۱۵۹۸۸۹
یک کارشناس تغذیه گفت: گوشت سفید را حداکثر تا دو ماه و گوشت قرمز را نیز تا سه ماه می‌توان در فریزر نگهداری کرد.

مریم شیرمستی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به زمانی که می‌توان مواد غذایی منجمد را در فریزر نگهداری کرد، افزود: این زمان برای گوشت سفید شامل مرغ و ماهی بین یک تا دو ماه است، اما گوشت قرمز را تا سه ماه هم می‌توان در فریزر نگهداری کرد.

وی ادامه داد: البته این زمان برای شرایطی است که دمای فریزر 18 درجه سانتی‌گراد زیر صفر باشد، گوشت خون‌آبه نداشته باشد و در کیسه نایلونی نگهداری شود که تماسی با هوا ندارد.

به گفته این کارشناس تغذیه اگر گوشت از حالت منجمد خارج شود، حتما باید آن را مصرف و از انجماد دوباره آن خودداری کرد، زیرا آهن و ویتامین‌های گوشت در این فرآیند از دست می‌رود.

شیرمستی در خصوص نگهداری سبزیجات منجمد نیز یادآوری کرد: سبزیجات را می‌توان چهار تا شش ماه نیز نگهداری کرد، اما حتما باید به صورت بخارپز( در حدی که تغییر رنگ بدهند) نگهداری شود.

وی گفت: سبزیجات سرخ شده با روغن قابلیت نگهداری در فریزر را ندارد، زیرا روغن آن اکسید می‌شود، همچنین نباید سبزیجات را به صورت خام نیز نگهداری کرد.

این کارشناس تغذیه در خصوص زمان نگهداری مواد غذایی طبخ شده در یخچال نیز خاطرنشان کرد: گوشت و مرغ پخته را حداکثر تا 48 ساعت می‌توان در یخچال نگه داشت.

شیرمستی در خصوص زمان نگهداری برنج نیز گفت: برنج به دلیل روغن و نشاسته‌ای که دارد زود فاسد می‌شود، از همین رو باید حداکثر آن را تا 24 ساعت نگه داشت.

این کارشناس تغذیه اظهار کرد: در شرایطی که می‌خواهیم غذا را برای مدت کوتاهی خارج یخچال نگهداری کنیم، هم باید از ظرف دربسته استفاده کنیم و هم غذا را در جای خنک مانند کنار پنجره قرار دهیم.

شیرمستی یادآوری کرد: غذا را می‌توان دو تا سه ساعت بیرون یخچال نگه داشت، اما نباید کنار گاز روشن قرار داشته باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید