سیف : درآمد نفت با ارزهای غیر دلاری وارد کشور می شود

کدخبر: ۱۶۰۱۹۸
ولی‌الله سیف گفت: در هیچ زمانی حتی در زمان قبل از تحریم، ارز صادرات نفت وارد کشور نمی‌شد و در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور می‌ماند. ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ به این سوال که آیا درآمدهای حاصل از فروش نفت بصورت دلار وارد کشور می‌شود، گفت: با دلار نه ولی با ارزهای دیگر وارد کشور می‌کنیم.
سیف : درآمد نفت با ارزهای غیر دلاری وارد کشور می شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم ، وی افزود: اصطلاح وارد شدن ارز به کشور اصطلاح درستی نیست. درآمدهای ارزی‌مان را در تجارت خارجی‌مان استفاده می‌کنیم. این درآمدها به حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور  واریز می‌شود و ما از آنجا برای واردات پرداخت می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در هیچ زمانی حتی در زمان قبل از تحریم، ارز صادرات نفت وارد کشور نمی‌شد و در حساب‌های بانک مرکزی در خارج از کشور می‌ماند و وقتی کالا وارد می‌کردیم دستور پرداخت صادر می‌کردیم و پرداخت می‌شد.

سیف تاکید کرد: اکنون درآمدهای حاصل از فروش نفت را به صورت صدردصد استفاده می‌کنیم.

وی درباره سرنوشت حذف صفرها از واحد پول ملی و اجرایی شدن آن نیز اظهار داشت: حذف صفر یعنی اصلاح پولی و این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که اقتصاد به یک ثبات کامل رسیده و رشد اقتصادی داشته باشیم و همچنین پیش‌بینی بلندمدت این باشد که تورم ما تک‌ رقمی باشد و الحمدالله این علائم در اقتصاد ما وجود دارد و می‌تواند در آینده نزدیک به عنوان تصمیم جدی مطرح شود و روی آن کار کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید