اطلاعات ۷۰۰هزار پلیس آمریکایی هک شد

کدخبر: ۱۶۰۴۴۷
هکری با نفوذ به وب‌سایت policeone.com اطلاعات بیش از ۷۰۰ هزار نفر از کاربران سایت را که بیشتر آنها پلیس یا نیروهای امنیتی هستند به سرقت برده و درحال فروش کل این داده‌ها است.

براساس گزارش همشهری به نقل از زد دی نت، در این سرقت که در سال 2015 انجام گرفته‌است، اطلاعات 715 هزار نفر از کاربران این انجمن آنلاین که عموما کارمندان FBI یا سازمان امنیت داخلی آمریکا بوده‌اند، به توسط یک هکر به سرقت رفته‌است.

وب‌سایت policeone.com سایتی خبری و انجمنی برای استفاده و تبادل نظر میان نیروهای پلیس و مقامات قضایی و امنیتی آمریکا نیز به شمار می‌رود. اطلاعات به سرقت رفته شامل نام‌های کاربری، رمز‌های عبور،‌ آدرس‌های ایمیل، تاریخ تولد و دیگر انواع داده‌ها است.

بسیاری از انجمن‌های موجود دراین وب‌سایت خصوصی بوده و تنها تعدادی از نیروهای قضایی و امنیتی به آن دسترسی دارند و برای دسترسی به آنها باید شماره نشان مخصوص خود یا دیگر اطلاعات هویتی را وارد کنند، اما ظاهرا این اطلاعات جزو اطلاعات مسروقه نیستند.

اطلاعات سرقت شده با قیمت 400 دلار در شبکه‌ای تاریک به فروش گذاشته شده‌اند و فروشنده آنها که خود را با نام برکوت معرفی می‌کند، می‌گوید داده‌های این وب‌سایت به واسطه آسیب‌پذیری که در نرم‌افزار انجمن وجود داشت هک شده‌است. پس از انتشار خبر هک شدن، وب‌سایت برای مدتی غیرفعال شد تا به کاربرانی که اطلاعات آنها به سرقت رفته اطلاع‌رسانی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید