17کشته و 61 زخمی در یک مسابقه فوتبال

کدخبر: ۱۶۰۹۴۰
در حادثه‌ای تلخ در یک مسابقه فوتبال در کشور آنگولا، ۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرآنلاین؛ در نخستین حادثه دلخراش دنیای فوتبال در سال 2017 که روز گذشته (جمعه) در کشور آنگولا رخ داد 17 تن جان خود را از دست دادند و 61 تن دیگر مجروح شدند.

این حادثه در شهر اویگه در شمال آنگولا رخ داد، جایی که دو تیم باشگاهی سانتا ریتا و ریکرئاتیو دو لیبولو به مصاف هم رفتند. تراژدی در دقیقه 7 بازی رخ داد زمانی که گروهی از هواداران برای ورود به ورزشگاه مقابل درِ ورودی ازدحام کردند و همین اتفاق باعث شد گروه زیادی از هواداران زیر دست و پا بمانند و جان خود را از دست بدهند یا زخمی شوند.

از 61 نفری که در این حادثه آسیب دیده و مجروح شده‌اند، حال 7 تن وخیم گزارش شده است.

طبق اعلام مقامات پزشکی آنگولا، قربانیان بر اثر خفگی ناشی از فشار زیاد ماندن زیر قدم‌های سایر هواداران جان خود را از دست داده‌اند.

این اتفاق در حالی رخ داد که ظرفیت ورزشگاه 8 هزار نفری محل حادثه هنگام آغاز بازی پر شده بود و با این حال مردم تلاش داشتند خود را به داخل استادیوم برسانند.

در پی این حادثه باشگاه‌ها و شخصیت‌های فوتبالی پیام‌های تسلیتی صادر کردند که از جمله رئال‌ مادرید و کاپیتان این تیم سرخیو راموس، باشگاه منچسترسیتی، باشگاه سلتیک و اتحادیه فوتبال انگلیس بودند که در شبکه توئیتر با بازماندگان این حادثه ابراز همدردی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید