با پرشتاب ترین خودرو جهان آشنا شوید!

کدخبر: ۱۶۱۰۶۶
خودروی جدید تسلا یا همان مدل S P100D به لطف آپدیت نرم افزاری خود، پرشتاب‌ترین خودروی حال حاضر دنیا شده است و سوپراسپرت‌های مشهور جهان را پشت سر گذاشته است.

به گزارش خبرآنلاین، این خودروی شرکت تسلا می‌تواند سریعتر از هر خودروی دیگری که اجازه تردد در خیابان‌های شهر را دارد، شتاب خود را از صفر به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برساند. این برتری خودروهایی مانند فراری، لامبورگینی، بوگاتی و تمامی خودروهای اسپورت و محبوب را نیز از لیست سریع‌ترین‌ها کنار می‌گذارد.ودروی تسلای مدل SP100D از قدرت 760 اسب بخار برخوردار است و می‌تواند در 2.3 ثانیه، شتاب خود را از صفر به 96.56 کیلومتر بر ساعت برساند. این سریعتر از تمامی ابرخودروهای هیبریدی و گران‌قیمت، از جمله فراری لافراری 1.5 میلون دلاری،‌P1 مک لارن 1.1 میلیون دلاری یا پورش اسپایدر 845 هزار دلاری است.

علاوه بر سرعت بالا، خودروی تسلای مدل اس قیمتی در حدود 135 هزار دلار دارد و در عین حال برخلاف دیگر خودروهای مجلل که تنها دو صندلی دارند و فضایی برای بار درنظر گرفته نشده‌است،‌ این خودرو از دو صندوق بار برخوردار است و گنجایش هفت سرنشین را دارد.

این خودرو در تست‌های جدید موتور ترند (Motor Trend) توانست به کمک مد نرم‌افزاری جدید خود یعنی +Ludicrous در ۲.۲۸ (یا به طور دقیق ۲.۲۷۵۵۰۷۱۳۹) ثانیه از سرعت ۰ به ۶۰ مایل در ساعت (تقریبا همان ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت) برسد و لقب پرشتاب‌ترین خودرو در جهان را به خود اختصاص دهد. تا به حال هیچ خودرویی در تست‌‌های این مجله حتی نتوانسته بود رکورد ۲.۳ ثانیه را هم بزند. رکورد S P100D حتی سریعتر از پیش‌بینی و قول تسلا یعنی ۲٫۵ ثانیه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید