رضاییان: نیازی به دلسوزی تاج نداریم

کدخبر: ۱۶۱۱۲۰
مدیرعامل ملوانان می گوید اتفاق جدیدی در پرونده زلاتکوفسکی نیفتاده و مشخص نیست چرا رئیس فدراسیون فوتبال در یک برنامه زنده تلویزیونی باید خبر کسر 6 امتیازی ملوان اعلام کند در حالی اتفاقی نیفتاده است. ​​​​​​​

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از سایت رسمی باشگاه ملوان بندرانزلی، پس از صحبتهای رییس فدراسیون فوتبال ایران درباره باشگاه ملوان و کسر شش امتیاز از این باشگاه درباره پرونده زوران زلاتکوفسکی، مسعود رضاییان، مدیرعامل ملوانان به اظهارنظر پرداخت.

درست است که من در بندرانزلی حضور دارم ولی با خوزستان هم در تماس هستم، هر روز دوستان خوزستانی با من تماس میگیرند که ما نه اینجا برق داریم و نه آب داریم و… و خوش به حال شما که در انزلی زندگی میکنی و این مشکلات را نداری، خواستم بگویم که اتفاقاتی که در خوزستان می افتد بلایای طبیعی هستند اما اینجا ما از بلایای انسانی رنج می بریم و اینجا نفس ما را می گیرند، دیشب مصاحبه ای که آقای تاج انجام دادند و ظاهرا دغدغه تیم ملوان را دارند اما متاسفانه در آستانه یک دیدار بسیار مهم و ۶ امتیازی، ما نیاز به دلسوزی فدراسیون و آقای تاج نیازی نداریم و الان به آرامش تیم و کادر فنی و هوادارانمان نیاز داریم و هر کسی که این را ازما بگیرد به ما ظلم کرده است. من نمیدانم آقای تاج چقدر در جریان مسایل مربوط به باشگاهها هستند ولی اگر کاملا در جریان مسایل بودند خیلی از آرای صادر شده به ضرر باشگاههای ایرانی رخ نمی داد.

 

فیفا فرجام خواهی ما را پذیرفته است

در مورد قرارداد زلاتکوفسکی باید بگویم از سال گذشته تا به الان نامه هایی برای ما آمده است که ما حتی نگذاشتیم که جواب یک نامه به ۲۴ ساعت برسد و در طول یک ساعت جواب فیفا را دادیم. اتاق حل اختلاف فیفا دو سه بار به ما نامه زد و ما پاسخ دادیم که طلب این بازیکن را قبول داریم و ما دوست داریم نشستی با این بازیکن داشته باشیم و تفاهم کنیم اما وکیل آن بازیکن نمی پذیرفت. تا اینکه منجر به رای کمیته انضباطی فیفا شد و فیفا در نیمه های فوریه این رای را صادر کرد و در دهم ژانویه ۲۰۱۷ ابلاغ کردند و کمیته انضباطی فیفا ما را محکوم به پرداخت بیش از ۳۰۰ هزار دلار کرد و جالب اینجاست که این رای که ده ژانویه صادر شده بود و زیر این رای نوشته بودند که باشگاه ملوان می تواند درخواست پرسشی (گرانت) را مطرح کند و دلیل خواهی کند وگرنه شش امتیاز از ما کسر می شود.

 

نمی خواهیم فدراسیون را مقصر ابلاغ دیرهنگام بدانیم

متاسفانه در اینجا یک اتفاق بد افتاد در مهلت ده روزه ما برای پرسش این رای به باشگاه ملوان به هر نحوی اعلام نشد و ۱۳ روز بعد یعنی سه روز بعد از مهلت فیفا این رای به دست ما رسید حالا نمی خواهم کسی یا فدراسیون را به عمد مقصر این تاخیر ابلاغ بدانم ولی این اتفاق افتاد.همیشه به موقع می فرستادند حتی یک اخطار ۴ بار به ما اعلام میشد(فدراسیون-هیات استان-سازمان لیگ و هیات شهرستان) وقتی ما تاریخ را دیدیم یک نامه همان روز پاسخ را دادیم و با کمیته بین الملل هم تماس گرفتیم، ما در آن نامه نوشتیم که رای دیر به ما رسیده و نخواستیم فدراسیون را خراب کنیم چون اولا همه ایرانی هستیم و نباید هموطن خود را خراب کنیم در نامه هم ذکر کردیم که نقص برقراری ارتباط باعث تاخیر پاسخگویی شده است، فدراسیون و کمیته بین الملل تایید کرد که این نقص وجود داشته و حرفهای ما را تایید کرد چند روز بعد هم نامه ای برای ما آمد که(تمامی نامه ها و اسناد موجود می باشد) این پرونده وارد فرجام خواهی شده و به بازیکن شاکی هم فیفا این موضوع را ابلاغ کرد، البته ما هنوز هم می توانیم به cas شکایت کنیم که آن هم یک پروسه زمانی طولانی است. اینها را به این دلیل گفتم که بحث کسر شش امتیاز به این راحتی ها نیست و تابع چه بخشی از زمان می باشد.

 

وکلای ما با وکیل زوران در تماس هستند و اتفاق جدیدی نیفتاده

امروز یکشنبه ۲۴ بهمن است و من صبح با کمیته بین الملل تماس گرفتم که مکاتبه جدیدی از طرف فیفا برای باشگاه ما آمده است یا خیر که ما بی اطلاع ایم. البته وکلای ما هم با وکیل این بازیکن در تماس هستند و تا آنجایی که من می دانم و بنا به گفته وکلای ما  آنها راضی هستند که این پول را تقسیط کنیم  و ما همچنان به دنبال تخفیف گرفتن از بازیکن هستیم چون می دانیم که بالاخره باید این پول را پرداخت کنیم و تخفیف و تقسیط کنیم ما در این پرونده دنبال مقصر نیستیم که کی اشتباه کرد و چه روزی !اگر ۷۰ میلیون به این بازیکن پرداخت می شد آن زمان الان با دلار حدود ۴۰۰۰ تومان برای پرداخت بدهی مواجه نمیشدیم.

 

هواداران نگران نباشند

بحث اصلی من دو موضوع است اول اینکه هواداران نگران نباشند این اتفاق را ما داریم هدایت می کنیم به انجایی که خودمان دوست داریم برسد ولی اگر رسید به جاییکه ضامن نارنجک می خواهد کشیده شود خودمان را روی آن می اندازیم و نمی گذاریم این شش امتیاز از ملوان کسر شود چون این شش امتیازها یا هر امتیاز باشگاه ملوان خیلی سخت به دست آمده و ما اجازه چنین کاری را نخواهیم داد حتی اگر بخواهیم تمام این پول را یکجا پرداخت کنیم.

 

چرا تاج در آستانه بازی ما چنین صحبت هایی را مطرح می کند

نکته دوم درباره آقای تاج است ما از رییس فدراسیون یک انتظاراتی داریم ،رابطه ما با فدراسیون رابطه ارباب و رعیتی نیست بلکه رابطه خدمات دهنده و مشتری است و ما مشتری آقای تاج هستیم و نباید ایشان در آستانه یک بازی بسیار مهم برای ما نباید از جملاتی استفاده کند که ترس و وحشت و نا امیدی را در تیم ما بوجود بیاورد. درست است که تیم ما اندازه پرسپولیس و استقلال هوادار ندارد اما همانهایی که هوادار تیم ما هستند حال هرچه قدر هم باشند خیلی خالص و پرشور و متعصب هستند حتی اگر ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار نفر باشند الان همه تصور می کنند که نصف شب از ما ۶امتیاز کسر شده در صورتی که اینطور نبوده و ما در آستانه کسر بودیم ! اما آقای تاج به جای این صحبتهای نگران کننده برای ما بیاید حرفهای شیرین بزند، بیاید و بگوید ما با صداوسیما در تعامل هستیم که حق باشگاها را بگیریم و به آنها بدهیم. وظیفه اصلی آقای تاج بحث های اقتصادی هم هست وگرنه اگر اینطور باشد که یک نفری را آن بالا بگذاریم که تا حرفی زده شود آدمها را جریمه کند و این و آن را تهدید کند، من آدم سراغ دارم که خیلی قویتر از آقای تاج می تواند ربع و ترس ایجاد کند و دو کلاس هم سواد ندارد، اما وقتی شما از آدمهای فوتبالی و دردشناس جامعه انتظار بیشتری دارید.

 

تمام این صحبتها به انتخابات فدراسیون برمی گردد

مدیرعامل ملوان درباره اسم بردن باشگاه ملوان در یک برنامه تلوزیونی و خبر کسر امتیاز و نام بردن از سرخ آبی ها و آن هم در لفافه توضیح داد: بحث ما همین است ما می گوییم که شمایی که در راس یک اموری قرار گرفتید و نمی توانید لطف و محبت و خدماتی  به کسی داشته باشید خواهش می کنیم ظلمتان به همه یکسان باشد ما پذیرفتیم که گردن ما از مو باریکتر حتی شر هم به ما برسان اما می گوییم شر را برابر برسان! دلیل ندارد اگر اسم آنها را اگر بیاورید آنها طرفدارهای گردن کلفتی داشته باشند، درست است که ما قدرتمند نیستیم و افرادی را در جاهای حساس نداریم ولی خدایی داریم که از همه قدرتمند تر است. البته من یک زمان فکر نمیکردم که همه این مسایل به انتخابات فدراسیون برگردد، من آقای تاج را خیلی وقت است که می شناسم، ولی ظواهر اینطور است که اسم بردن از باشگاه ملوان در کنار دو باشگاهی که عملا وجود ندارند کمی جای تعمل دارد و بنابراین اسم بردن از ملوان ان هم در جای که در آستانه یک بازی بزرگ و وقتی این را در کنار آن گزارش بازی ما در دربی گیلان می گذارم و جریمه یکسان برای هر دو تیم، به این نتیجه میرسم که نکند من خیلی به ایشان خوشبین هستم در حالیکه مکردم می گویند اینطور نیست. هنوزم می گویم که امیدوارم ایشان با ملوان دشمنی نداشته باشند چون ملوان قطب فوتبال ایران است و کسایی که بخواهند تیمهایی همچون ملوان را نابود کنند خودشان پایه های صندلی خودشان را نابود می کنند چون ملوان و سپاهان و صنعت نفت و… ستونهای فوتبال ایران هستند و رفتار ایشان برای خود من دیگر قابل دفاع نیست. باز هم تاکید میکنم که نگران نباشید چون از صبح از تمام نقاط کشور با من تماس گرفتند، من فقط یک خواهش دارم و آن این است که ما فردا یک دیدار بسیار مهم داریم و فارغ از داستان زوران، ما همه انرژی تیم و هواداران و شهر را باید برای بازی فردا بگذاریم، ما فردا باید ۹۰ دقیقه از تیممان حمایت کنیم و فارغ از هر نتیجه ای و این بزرگترین نمایش در فوتبال ایران خواهد بود من فکر میکنم که ما پاسخ همه این حواشی را باید بازیکنانمان در زمین و هواداران ما بر روی سکوها بدهند و در درجه اول هم می خواهیم مستقیم به لیگ برتر صعود کنیم و تیم بعدی هم دوست داریم خودمانی باشد تا غریبه!

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید