اولین خودروی پرنده جهان 399 هزار دلار به فروش می‌رسد

کدخبر: ۱۶۱۴۱۵
به زودی با پرداخت 400 هزار دلار می توانید خودرویی پرنده خریداری کنید و از ترافیک های کشنده و حرکت بر روی مسیرهای به شدت ناهموار خلاص شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از موتور ترند، شرکت هلندی PAL-V در حال دریافت سفارشاتی برای فروش اولین خودروهای پرنده در جهان است که لیبرتی یا آزادی نام دارند.

گفته شده که خودروهای یاد شده به طور کامل بر مبنای قوانین ایمنی پذیرفته شده توسط نهادهای قانون گذاری در سطح جهان ساخته شده اند و تحویل آنها به خریداران از سال 2018 آغاز می شود.

90 خودروی پرنده اولیه عرضه شده توسط این شرکت Pioneer Editions نام گرفته اند و دارای طراحی داخلی و خارجی خاصی هستند. برای نصب برخی امکانات مانند ابزار لمسی و سیستم گرمایش برقی، خریداران باید 599 هزار دلار بپردازند. بعد از به فروش رفتن این 90 دستگاه فروش مدل های استاندارد 399 هزار دلاری آغاز می شود.

انتظار می رود آمریکای شمالی به بازار اصلی این نوع خودروها مبدل شود. برای راندن این خودروها نیاز به دریافت گواهینامه های خاصی نیز هست.

حداکثر سرعت این خودروها 160 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا صد آنها کمتر از 9 ثانیه است. در زمان حرکت در هوا حداکثر سرعت این خودروها 180 کیلومتر در ساعت خواهد بود. خودروی یاد شده شبیه به یک سه چرخه است که دو نفر می توانند سوار آن شوند و در عرض 10 دقیقه به یک هلکوپتر پرنده مبدل می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید