ناوگان هوایی کره جنوبی هک شد

کدخبر: ۱۶۱۹۱۵
حمله روز دوشنبه هکرها (نفوذگرهای اینترنتی) به «آسیانا ایرلاین»، دومین ناوگان بزرگ هواپیمایی کره جنوبی باعث بروز اختلالات جدی برای این شرکت بزرگ شده است.

به گزارش ایرنا، بر اثر حملات اینترنتی صورت گرفته به آسیانا در کره جنوبی این ناوگان هوایی مجبور شده است تمامی وبسایت های خود را در سراسر جهان از کار بیندازد.

اگرچه این توقف کاری موقتی گزارش شده است اما در حال حاضر بسیاری از کسانی که می خواهند از طریق اینترنت اقدام به خرید بلیت از این شرکت کرده و یا پروازهای خود را ارزیابی کنند با مشکلات زیادی مواجه شده اند.

مسئولان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی کره جنوبی می گویند که از اوایل بامداد امروز (دوشنبه) شبکه های اینترنتی این ناوگان هوایی هک شده اما هنوز گزارشی از سرقت اطلاعات محرمانه داده نشده است.

در پیامی که گروه هکرها با نام «کورویی اس اچ» روی تارنماهای اینترنتی شرکت مزبور قرار داده اند، نسبت به آلبانیایی ها ابراز تنفر شده و آمده است که آنها اقداماتی غیرانسانی انجام می دهند.

خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی نیز امروز گزارش کرده است که حمله کنندگان اینترنتی در این پیام خواسته اند تنفر خود را از این طریق به نمایش بگذارند.

این گزارش خاطر نشان می کند که اطلاعات وبسایت اصلی شرکت هک نشده و داده های مربوط به مشتریان دست نخورده است.

شرکت هواپیمایی «آسیانا ایرلاین» در سال ۱۹۸۸ تحت نام سئول ایرلاین، راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به بیش از 100 فرودگاه در سراسر دنیا به صورت مستقیم خدمات انتقال مسافر را ارائه می دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید