در فوتبال ایران به افتخارات گذشته می‌بالیم!

کدخبر: ۱۶۲۳۵۳
پیشکسوت فوتبال ایران با بیان اینکه برای قهرمان شدن باشگاه‌ها در آسیا باید به جای خوب حرف زدن عملکرد خوبی داشته باشیم گفت: ما هنوز به افتخارات گذشته می بالیم!

محمد نوازی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این پرسش که چرا بعد از گذشت حدودا ۲۵ سال هنوز تیم های ایرانی نتوانستند به قهرمانی در آسیا دست پیدا کنند، گفت: آیا انتظار داشتید که ایران در لیگ قهرمانان به مقام نخست دست پیدا کند؟ با کدام امکانات و با چه شرایطی؟ آیا ما تا به حال برای لیگ قهرمانان و حضور تیم هایمان در این مسابقات هزینه کرده ایم؟

نوازی تصریح کرد: کشورهای عربی با آوردن بازیکنان و مربیان بزرگ توانسته اند فوتبال خود را رونق بخشیده و رشد چشمگیری داشته باشند اما ما با آوردن تعدادی بازیکن خارجی بی کیفیت تنها کسر امتیاز داشته ایم و یا به پرداخت جریمه محکوم شده ایم. در طول این سالها کشورهای آسیایی سرمایه گذاری کلانی در فوتبال کردند و توانسته اند رشد پیدا کنند اما ما هنوز به افتخارات گذشته مان می بالیم که استقلال و پاس توانسته بودند قهرمان شوند.

وی در ادامه افزود: شاید در طول چند سال گذشته تنها یک بار سپاهان و ذوب آهن به دور نهایی صعود کردند اما دیگر نتوانستیم در لیگ قهرمانان درخششی داشته باشیم زیرا نخواسته ایم و نتوانستیم امکاناتی را فراهم کنیم که بتوانیم با کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و حتی امارات و عربستان برابری داشته باشیم.

نوازی خاطرنشان کرد: امیدوارم تیم های حاضر در لیگ قهرمانان بتواند موفق باشند هر چند که این موفقیت ها مقطعی خواهد بود. اگر می خواهیم قهرمانی ما به آسیا تداوم داشته باشد باید به جای خوب حرف زدن، عملکرد قابل قبولی داشته باشیم.

وی در خصوص نتایج تیم های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان گفت: هفته ابتدایی با توجه به عدم شناخت کافی از حریفان، بازیها سخت خواهد بود. شاید تنها تیمی که در پایان هفته اول خوشحال به رختکن رفت استقلال خوزستان بود که توانست یک برد دلچسب را در بدترین شرایط بدست بیاورد. تیمی که حتی رفتنش به این مسابقات در هاله ای از ابهام بود اما توانست پیروز بازی نخست خود باشد.

مدافع پیشین استقلال تصریح کرد: آبی پوشان تهرانی تنها تیمی بودند که در بازی اول خود نتوانستند امتیازی کسب کنند و در ثانیه های پایانی تساوی را با شکست عوض کردند و اگر می خواهند به دور بعد صعود کنند باید در دیگر دیدارهای خود تمام تلاش خود را بکار ببندند تا بتوانند موفق بوده و دیدار دوم خود را برابر التعاون عربستان به پیروزی رسیده تا موقعیت شان در جدول بهتر شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه در این دیدار استقلال دو گل یک شکل را پذیرفت و در هر دو گل خط دفاع و دروازه بان استقلال تنها شاهد سرزنی دیوپ بودند که توانست از دو موقعیتی که برایش بدست آمد به دو گل دست پیدا کند. استقلال باید برای دیدار برابر التعاون نقاط ضعفش را برطرف کند.

محمد نوازی در خصوص تساوی پرسپولیس و ذوب آهن برابر حریفانشان نیز گفت: بدست آوردن یک امتیاز هم در خانه حریف برای دو تیم خوب است اگر چه پرسپولیس میزبان بود ولی به خاطر شرایط موجود باید در کشوری بی طرف مقابل الهلال قرار می گرفت اما همین یک امتیاز هم برای هر دو تیم امیدوار کننده بود و آنها می توانند در دیدارهای بعدی از میزبانی خود استفاده کرده و با حمایت تماشاگرانشان به موفقیت دست پیدا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید