کاندیدای پوششی ، آری یا خیر؟

کدخبر: ۱۶۲۸۵۵
روزنامه آرمان : صحنه انتخابات ۹۶ در سه ماه آینده حساس ترخواهد شد. حسن روحانی مطابق پیش بینی‌های قبلی تردیدی برای شرکت درانتخابات ریاست‌جمهوری ندارد، چرا که به عهدش با مردم پایبند است و درصدد تحقق وعده‌هایش گام بر می‌دارد. روحانی به دلیل محبوبیت در نزد مردم از شانس قابل‌توجهی برای پیروزی در انتخابات ۹۶ برخوردار است و همگان بر این نکته واقف هستند که تاثیرگذاری بالایی دارد.
کاندیدای پوششی ، آری یا خیر؟

البته صحنه انتخابات از جهت دیگری هم به نفع روحانی است و مدتی است که ازجناح اصولگرا خبر‌هایی در حمایت از روحانی به گوش می‌رسد. همچنین تا این لحظه، کاندیدایی درجناح اصولگرا وجود ندارد که بتواند با روحانی رقابت کند. قالیباف و جلیلی هم نمی‌توانند رقیب جدی برای روحانی باشند، زیرا هر دو شخصیت، یک بار به مصاف روحانی آمدند و شکست سنگینی را از او پذیرا شدند، بنابراین بعید است که آنها بار دیگر تمایل به شکست مجدد داشته باشند.

همچنین درباره موضوع احتمال ردصلاحیت روحانی باید اذعان داشت که یک مساله انحرافی از سوی رقیب است که واقعیت ندارد. جناح رقیب با طرح این‌گونه شایعات درصدد آن است که به اصلاح‌طلبان بقبولاند باید در کنار دکتر حسن روحانی، اقدام به معرفی کاندیدای دیگری کنند تا در صورت ردصلاحیت روحانی جایگزین او در صحنه انتخابات شود که این طرح هوشمندانه توسط اصلاح‌طلبان ناکام گذاشته شد. واقعیت این است که دلایل مختلفی برای حمایت مجدد مجموعه اصلاح‌طلب از ریاست جمهوری مجدد روحانی وجود دارد، از جمله اینکه او توانست با ادبیات اعتدالی، ایران را به صحنه بین‌المللی بازگرداند و از همین مسیر، پرونده هسته‌ای را که بزرگ‌ترین مانع توسعه سیاسی و بین‌المللی ایران بود به شکل آبرومند و البته مقتدرانه، حل و فصل کند.

همچنین روحانی درحوزه اقتصاد بنا به آمارهای داخلی و خارجی، توانست به خوبی درکاهش میزان تورم و رشد اقتصادی موفق باشد. هرچند که هنوز رشد اقتصادی واقعی در بخش‌هایی از اقتصاد دیده نمی‌شود، اما اگر این دولت بتواند مسیر خود را ادامه دهد، قطعا کشور شاهد محسوس شدن رشد اقتصادی خواهد بود. همچنین روحانی در ۳ ماه آینده باید به حفظ وضعیت سیاسی فعلی که توام با آرامش است، بپردازد و حتی در جهت تقویت آن گام بردارد، زیرا هرگونه تشنج در شرایط اقتصادی می‌تواند به ضرر او باشد، چرا که تندروها به خوبی آموخته‌اند که چگونه از آب گل آلود ماهی بگیرند و در چنین شرایطی روحانی نباید با توسل به ضعف رقبای خود وارد صحنه رقابت با آنها شود، زیرا نتیجه انتخابات در ایران تا حدود زیادی به جو سیاسی زمان انتخابات بستکی دارد و در شب انتخابات ممکن است کاندیداهای رقیب با هجمه‌های سازمان‌یافته از دریچه‌های سیاسی، بین‌المللی، اقتصادی و فرهنگی به روحانی هجمه وارد کنند و در نهایت هرکدام بخشی از آرای او را به خود اختصاص دهند. در نتیجه روحانی باید با جدیت وارد صحنه انتخابات شود. اصولگرایان به انتخابات دو مرحله‌ای می‌اندیشند.

غلامعباس توسلی

فعال سیاسی اصلاح‌طلب

 
 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید