۷ دلیل که سرماخوردگی شما درمان نمی‌شود

کدخبر: ۱۶۲۹۳۰
سرماخوردگی در برخی از افراد برای تمام طول عمر باقی می‌ماند!سرماخوردگی گاه درد و ناراحتی زیادی برای بیمار ایجاد می کند و مانع انجام دادن کارهای معمولی و روزانه می شود.

روزامه؛ سرماخوردگی و آنفلوآنزا در پی عفونت باکتریایی یا ویروسی رخ می‌دهد که از طریق هوا، آب، غذا و ... پخش می‌شود.ضعف سیستم ایمنی، فرد را بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزای ویروسی و سرماخوردگی می‌کند.به گزارش هلث نیوز، برخی از علایم شایع آنفلوآنزا شامل تب، سردرد، سرفه، خستگی، گلودرد، اسهال و استفراغ است.در ادامه مطلب به ۷ دلیل درمان نشدن سرماخوردگی اشاره می شود.

استرس

استرس، هورمونی به نام کورتیزول در بدن آزاد می‌کند. این هورمون سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند و درنتیجه روند بهبود سرماخوردگی کندتر می شود.

سیگار کشیدن:

سیگار کشیدن تراکم مخاط را در بینی بدتر می کند. درنتیجه سرماخوردگی دیرتر درمان می‌شود.

اسپری ضد احتقان:

استفاده بیش‌ازحد از اسپری ضد احتقان التهاب دستگاه تنفسی را تشدید می کند و در نتیجه دوره بیماری طولانی‌تر می‌شود.

ورزش بیش‌ازحد:

شکی نیست ورزش برای سلامت بدن مفید است؛ اما افراط در آن به‌ویژه هنگامی‌که سرما خورده اید می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهد و روند بهبودی طولانی‌تر شود.

حساسیت:

حساسیت به غبار، موی حیوانات، گرده و ... حفره‌های بینی را ملتهب و روند درمان سرماخوردگی را کندتر می کند.

سینوزیت

به گزارش روزنامه خراسان،اگر دچار سینوزیت هستید، با توجه به عفونت و التهابی که در حفره بینی به وجود می‌آید، ممکن است علایم سرماخوردگی بهبود پیدا نکند، مگر اینکه سینوزیت درمان شود.

پنومونی:

اگر به ذات‌الریه مبتلا هستید ، دستگاه تنفسی تان مستعد ابتلا به عفونت می‌شود و احتمالاً سرماخوردگی تان به ‌سرعت بهبود نخواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید