ابررایانه ۴ پتافلاپی فوجیتسو مجهز به یادگیری عمیق

کدخبر: ۱۶۳۱۴۳
فوجیتسوی ژاپن قصد راه‌اندازی ابررایانه جدیدی مبتنی بر یادگیری عمیق / Deep Learning دارد.

به گزارش خبرآنلاین، ابررایانه جدید با سفارش مرکز Riken در ژاپن ساخته‌شده و روی پروژه‌های اطلاعات پیشرفته، تحقیقات پیشرفته اپلیکیشنی و هوش مصنوعی در دنیای واقعی تمرکز خواهد کرد.

ابررایانه جدید که ماه آینده تحویل مرکز Riken می‌شود روی اپلیکیشن های هوش مصنوعی در دنیای واقعی کار می‌کند و قدرت پردازش آن درمجموع به 4 پتافلاپ می‌رسد.

اما ابررایانه جدید مبتنی بر دو آرشیتکت سرور است: 24 سرور مجهز به سیستم یادگیری عمیق Nvidia DGX-1 (اولین ابررایانه هوش مصنوعی جهان) که هرکدام از این سرورها شامل 8 شتاب‌دهنده انویدیا موسوم به NVIDIA Tesla P100 است و دیگری 32 سرور اختصاصی فوجیتسو موسوم به Fujitsu Server PRIMERGY RX2530 M2 است که مجهز به سیستم ذخیره‌سازی پیشرفته است.

همچنین فایل سیستم ابررایانه مذکور از نوع Fujitsu Software FEFS است که روی 6 سرور PRIMERGY RX2540 M2 PC، 8 سیستم ذخیره‌سازی ETERNUS DX200 S3 و یک سیستم ذخیره‌سازی ETERNUS DX100 S3 نصب‌شده تا بتواند آنالیز «یادگیری عمیق» را به‌راحتی انجام دهد.

گفته می‌شود ابررایانه فوجیتسو ماه آینده در دیتاسنتر این کمپانی در یوکوهاما آغاز به‌کار خواهد کرد و پشتیبانی مرکز تحقیقات Riken  را نیز خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید