آموزش اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل با Google Drive

کدخبر: ۱۶۳۱۵۶
اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید بهترین ابزار کمکی برای اسکن کردن اسناد برای شما استفاده از Google Drive است بنابراین آن را اگر روی گوشی تان نصب نیست دانلود کنید و نصب کنید و در ادامه چنان که می گوییم از آن استفاده کنید.

گویا آی تی؛ برای این منظور ابتدا وارد گوگل درایو خود شوید و در صفحه ابتدایی آن یک علامت بعلاوه یا همان مثبت را مشاهده خواهید کرد که در سمت راست و پایین قرار دارد. آن را لمس کنید تا وارد مرحله بعدی شوید:

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

وقتی که این علامت را لمس کردید یک منو برایتان نمایش داده خواهد شد که از میان آن باید گزینه Scan را انتخاب کنید.

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

زمانی که آماده شدید تا اسکن مورد نظر را انجام دهید، روی دکمه آبی رنگ که در وسط قرار دارد ضربه بزنید تا شرایط برای اسکن را مهیا کند و کمی شفاف تر و روشن تر از صفحه تصویر آماده کند. اگر گوشی شما فلش دارد، یک آیکون فلش در سمت چپ نمایش داده خواهد شد که باید روی آن هم ضربه بزنید. اگر گوشی تان فلش ندارد نیازی به اقدام اضافی یا نور رسانی اضافی در شرایط معمولی ندارید.

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

بدین صورت اسکن مورد نظر در گوگل درایو شما ذخیره خواهد شد. در همین حالت نیازی به طی کردن مراحل پیچیده برای برداشتن اسکن های بعدی نیست کافی است با توجه به تصویر زیر سه گام زیر را یاد بگیرید و از آن استفاده کنید:

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

اول اینکه از دکمه + برای ایجاد اسکن های جدید استفاده کنید

اگر می خواهید یک اسکن را مجددا انجام دهید، آیکون وسط که شبیه یک فلش دایره ای است استفاده کنید.

از علامت تیک تایید در سمت راست استفاده کنید تا اسکن مورد نظر انجام شود و بدین صورت در درایو تان ذخیره شود

اگر به تصویر نگاه کنید متوجه می شوید که سه گزینه دیگر در سمت راست و بالای پنل قرار دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید تا تصویر بهتری اسکن کنید.

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

گزینه اول از سمت چپ، برای جداسازی و کات کردن بخش ویژه ای از متن سند مورد نظر است که به آن اصطلاحا crop می گویند. گزینه وسط پالت رنگی است و ویژگی هایی در اختیارتان قرار می دهد تا تصاویر را با شرایط بهتری اسکن نمایید. این قسمت حاوی زیر منوهایی است که ۴ ویژگی در ان قابل نمایش است و به صورت زیر می باشد:

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

گزینه سوم نیز که یک منو است، که به شما کمک می کند روی سند اسکن شده خود اقداماتی انجام دهید

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

شما با بررسی این چند گزینه می توانید بهترین حالت را انتخاب کنید و آپلود خود را مطابق با آنچه که می خواهید تایید کنید و در درایو خود ذخیره کنید.

تمامی انچه که آپلود می کنید به صورت پی دی اف آپلود می شود و در سرویس مورد نظر ذخیره می شود. این فایل های اسکن شده از طریق بخش scanned به صورت قابل منظم سازی از طریق تاریخ و زمان قابل دسترسی است.

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

در کنار هر کدام از این فایل ها یک گزینه سه نقطه ای وجود دارد که می توانید از طریق آن آن ها را حذف کنید یا آن ها را تغییر نام دهید و یا اینکه یکی از اقدامات زیر را روی آن انجام دهید:

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

در این منو گزینه ای به نام Share link وجود دارد که به شما اجازه می دهد یک کپی از آنچه که اسکن کرده اید را با استفاده از ابزارهای اشتراکی ارسال کنید.

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

این ابزارها که توسط گوگل درایو پشتیبانی می شود را در زیر مشاهده می کنید:

 اسکن کردن اسناد توسط تبلت و موبایل

بدین ترتیب می توانید فایل های مورد نظر تان را برای دوستان و سرویس های مورد نظر به اشتراک بگذارید و نسخه های آن را در سرویس های مختلفی مثل دراپ باکس و نظیر آن ذخیره کنید. بدین صورت می توانید جزوه ها و صفحات اسناد و کتاب هایی که نیاز به اسکن کردن دارند را با بهترین شیوه به راحتی اسکن کنید و از آن ها استفاده کنید. این روش مخصوصا برای زمانی که از شمار صفحات اسناد شما، زیاد باشد روشی بسیار کاربردی و کم هزینه است.

دیدگاه خود را در این باره با گویا آی تی در میان بگذارید و این متن را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید تا سایرین هم بتوانند از قابلیت های بی نظیر گوشی های هوشمند خود بهره مند شوند. همچنین دقت کنید که اگر نمی توانید از گوگل پلی این نرم افزار یعنی گوگل درایو را دانلود کنید می توانید از طریق برخی مارکت های ایرانی و وب سایت های دانلود اپلیکیشن به سادگی به ان دست پیدا کنید.

برای استفاده از گوگل درایو باید یک حساب گوگلی داشته باشید مثلا اگر از جیمیل استفاده می کنید برای استفاده از این نرم افزار هیچ مانعی ندارید.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید