بازی مرموز آقای کی روش !

کدخبر: ۱۶۳۱۷۵
"من در حال حاضر آزاد نیستم و بدون یک توافق قطعی مشترک با فدراسیون آفریقای جنوبی نمی توانم قراردادم با ایران را لغو کنم. البته شاید در آینده ای نزدیک این کار را بتوانم انجام بدهم؛ اگر آنها همچنان به من اعتقاد و نیاز داشته باشند.
بازی مرموز آقای کی روش !

به گزارش "ورزش سه"،  پیغام رمزآلود کارلوس کی روش به سایت ewnsport  بیش از آنکه نقطه پایانی باشد بر شایعات و گمانه زنی های هفته های اخیر، بر ابهامات ایجاد شده نسبت به آینده نزدیک سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران می افزاید.    

گمانه زنی هایی عمدتا برخواسته از منابع رسانه ای آفریقایی مبنی بر مذاکرات چند فدراسیون این قاره با کی روش، که فقط یکی از آنها تا حدودی رسمی به آن اعتراف کرد: فدراسیون آفریقای جنوبی. 

از آنجایی که مدت زیادی نیست جام ملت های آفریقا به پایان رسیده و یک جابه جایی نسبتا گسترده در بین سرمربیان این قاره در حال وقوع است، رسانه های غنا، ساحل عاج و الجزایر نیز نسبت به علاقه فدراسیون ها یا حتی مذاکرات با این مربی سخن پراکنی کرده و از نزدیک تحولات مربوط به انتخاب سرمربی تیم ملی آفریقای جنوبی را دنبال می کنند. 

در بین آنها سایت الجزایری "لیبرته" در مطلبی تحت عنوان "کارلوس کی روش تماس با الجزایر را تایید کرد"، ضمن برشمردن شانس بالای پیروزی محمد روراوه رئیس فدراسیون الجزایر در انتخابات 12 مارس(5 روز دیگر) می نویسد: "ولی آنچیزی که برای ما اهمیت دارد آینده نیمکت خالی کادرفنی بعد از حضور مایوس کننده در جام ملت های آفریقا 2017 و برکناری ژرژ لیکنز(بلژیکی) است."

این سایت بعد از کلودیو رانیری مربی تازه برکنارشده لسترسیتی وهکتور کوپر مربی موفق تیم ملی مصر، از کارلوس کی روش به عنوان یکی از گزینه ها نام برده و می نویسد: "این پرتغالی که دیگر راغب بازگشت به ایران نیست، در مصاحبه ای با تلویزیون پرتغال تایید کرد که  از فدراسیون های الجزایر و آفریقای جنوبی پیشنهاد داشته است."

این سایت ادعا کرده است: "سرمربی اسبق تیم ملی جوانان پرتغال مدت هاست در نقشه های محمد روراوه قرار دارد و حتی درست بعد از جدایی با کریستیان کورکف(فروردین امسال) "همه چیز نهایی شده بود ولی مسئولین فدراسیون فوتبال ایران تقاضای یک میلیون دلار غرامت بابت فسخ قرارداد داشتند."

به هر حال در این وضعیت نمی توان از نقش کی روش در به وجود آمدن چنین جو رسانه ای به سادگی گذشت. در حالی که تنها 9 روز به آغاز اردوی آمادگی تیم ملی در آستانه دو بازی مهم برگشت در چهارچوب مقدماتی جام جهانی روسیه باقی مانده، کارلوس کی روش همچنان به ایراد جملات مرموز ادامه می دهد. در واقع آنچه از فحوای کلام آخرین پیغام سرمربی تیم اول آسیا می توان استنباط کرد این است: هر کس حاضر است علاوه بر دستمزد من، غرامت یک میلیون دلاری فدراسیون فوتبال ایران را نیز تقبل کند، من را "آزاد" کرده است. 

و نکته مرموز دیگر برمی گردد به "آینده نزدیکی" که کی روش از آن سخن گفته است. گمانه زنی برای فهم دوره زمانی این آینده می تواند از 8 فروردین(بازی با چین) یا آخرین بازی مرحله مقدماتی در شهریور یا چنانکه در قراردادش ذکر شده است پایان جام جهانی روسیه 2018 متغیر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید