کشف 19 تن مواد مخدر در طرح نوروزی

کدخبر: ۱۶۴۷۸۵
سخنگوی نیروی انتظامی از کشف 19 تن انواع مواد مخدر در راستای اجرای طرح ضربتی نوروز امسال، توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر خبر داد.

سردار سعید منتظر المهدی روز شنبه در نشست خبری با بیان افزایش 6 درصدی کشفیات مواد مخدر در طرح نوروزی (25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96) امسال افزود: بیشترین موادی که در این مدت کشف شد ، تریاک بود.

وی اظهار کرد: همچنین در نوروز امسال، یکی از سر شبکه های توزیع و تولید مواد روان گردان شیشه در حین فرار در فرودگاه دستگیر شد و پلیس از یکی از از کارگاه های این فرد، 70کیلو گرم شیشه کشف کرد.

به گفته وی، هر گرم شیشه می تواند 10نفر و 70 کیلوگرم، 700 هزار نفر را معتاد کند؛ ضمن اینکه هر کیلو از این مواد حدود 50 میلیون تومان خرید و فروش می شود .

**کاهش 6 درصدی نزاع در نوروز

سخنگوی ناجا همچنین از کاهش 6 درصدی نزاع و درگیری در نوروز خبر داد.

منتظر المهدی ادامه داد: در این ایام شاهد کاهش 14 درصدی شرارت و افزایش 12 درصدی کشفیات سلاح نیز بوده ایم.

سردار منتظرالمهدی با بیان اینکه در اجرای طرح نوروزی 300 هزار پلیس حضور داشته اند، خاطرنشان کرد: پلیس در ایام نوروز در چهار هزار و 500 ایستگاه کانکس و چادر انتظامی و همچنین برقراری بیش از 26 هزار گشت همزمان به صورت روزانه تلاش کرد تا آرامش ، نشاط ، شادابی و امنیت مردم پایدار بماند.

** کاهش 10 درصدی جان باختگان در تصادفات نوروزی

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه در حوزه راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش 10 درصدی جانباختگان تصادفات در سر صحنه بودیم، خاطر نشان کرد: این مهم در حالی است که حدود 2 میلیون خودرو جدید در سال 95 به ناوگان خودرویی کشور افزوده و حدود یک میلیون و 800 هزار گواهینامه جدید و نو هم صادر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 40 درصد از تصادفات به سبب عدم توجه به جلو و رعایت فاصله طولی و خستگی و خواب آلودگی رانندگان رخ می دهد، افزود: 23 درصد تصادفات نیز به دلیل سرعت غیر مجاز و عدم رعایت سرعت مطمئنه رخ می دهد.

سخنگوی ناجا اظهار کرد: کشفیات خودروهای مسروقه در سال 95نیز حدود 90 درصد بوده است که 25 درصد خودرهای سرقت شده در 24 ساعت اول، 47 درصد آنها ، در یک هفته و حدود 20 درصد در یک ماهه اول کشف شدند.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه نخست سرقت خودرو کماکان مربوط به پراید است، گفت: البته باید در نظر داشته باشیم که 30 درصد خودروها از بین 19 میلیون و 600 هزار خودرو مربوط به پراید با پنج میلیون و 700 هزار دستگاه است.

وی در بخش صدور گذرنامه و گواهینامه نیز ادامه داد: در این زمینه 320 هزار خدمت به مردم در حوزه صدور گواهینامه و گذرنامه نیز صورت گرفته است.

** افزایش کلاهبرداری و فروش اقلام ممنوعه در فضای مجازی

وی با اعلام اینکه در در طرح نوروزی حدودا شاهد افزایش 30 درصدی جرائم سایبری بوده ایم، گفت: بخش قابل توجه این جرائم در حوزه کلاهبرداری مالی و فروش اجناس ممنوعه بوده که بیشترین جرایم در حوزه تلگرام رخ داده است.

وی خاطر نشان کرد: میانگین احساس امنیت مسافران در ابعاد 6 گانه امنیت از حیث امنیت جانی، مالی ، ناموسی، روانی ، اجتماعی و اخلاقی به صورت قابل توجهی نسبت به سال گذشته افزایش یافته و بیشترین احساس امنیت در حوزه امنیت جانی و روانی بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید