درجا زدن نوزادان وابسته به مواد مخدر در دوران مدرسه

کدخبر: ۱۶۱۴۸۰
نوزادانی که بواسطه والدین خود در هنگام تولد به مواد مخدر وابستگی دارند، در دوران مدرسه عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند و نمی‌توانند مانند دیگر کودکان مفاهیم درسی را درک کنند.

به گزارش خبرنگار گروه دانستنی‌‌های خبرگزاری فارس، مطالعات محققان ایتالیایی نشان داده نوزادانی که بواسطه والدین خود در هنگام تولد به مواد مخدر وابستگی دارند، در دوران مدرسه عملکرد تحصیلی ضعیفی دارند و نمی‌توانند مانند دیگر کودکان مفاهیم درسی را درک کنند.

بر اساس تحقیقات انجام شده، نوزادان وابسته به مواد مخدر از مشکلاتی مانند اسهال و استفراغ مداوم رنج می‌برند.

بر اساس آمارها، تعداد نوزادانی که در آمریکا معتاد متولد می‌شوند نسبت به دهه قبل پنج برابر افزایش داشته است که علاوه بر تمام مشکلات ناشی از اعتیاد تأثیرات منفی نیز در تحصیل کودکان می‌گذارد.

طی یک دهه گذشته، بیش از 130 هزار نوزاد در آمریکا به دنیا آمده و همه آن‌ها دچار «سندرم ترک نوزاد» شده‌اند. این سندرم که در نوزادانی رخ می‌دهد که در رحم مادر در معرض استعمال مواد مخدر قرار گرفته‌اند، شبیه به آثار ترک اعتیاد به هروئین در بزرگ‌سالان است.

نوزادانی که وابسته به مواد مخدر به دنیا می‌آیند طی سندرم ترک، در اغلب موارد دچار رعشه‌های شدید هستند، ناله می‌کنند، به خود می‌پیچند، نفس‌نفس می‌زنند، در خوردن مشکل دارند، و معمولاً هنگام شیر خوردن علائم خفگی را نشان می‌دهند.

سندرم ترک نوزاد با نشانه‌هایی هم‌چون تشنج، تب، لرزش به صورت رعشه، تنفس بیش از حد سریع، ضربان تند قلب، تعریق، مشکلات تغذیه‌ای، مشکل در خوابیدن، اسهال، استفراغ، نقص مجاری ادراری، گرفتگی بینی یا عطسه، گریه بیش از حد یا با صدای نازک، زودرنجی و حساسیت تقریباً به همه چیز، لکه‌دار شدن پوست، واکنش‌های بیش‌فعالی، کشیدگی بیش از حد عضلات، سرعت پایین افزایش وزن، اختلال در مهارت‌های حرکتی، و تأخیر در یادگیری مهارت‌های اجتماعی همراه است.

آمارها نشان می‌دهد از هر ده کودک یک کودک وابسته به مواد مخدری هم‌چون هروئین است،‌ از این دسته از کودکان انتظار درک مفاهیم و پیشرفت تحصیلی نمی‌رود، اکثر این کودکان قبل از رسیدن به دوران دبیرستان مدرسه را رها می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید